نحوه شناسایی بازارهای خاص بالقوه
اگر هنوز هم در پیدا کردن بازار بالقوه خود مشکل دارید، میتوانید از استراتژیهای زیر استفاده کنید:
l علایق خود را در نظر بگیرید – سرگرمیهایتان چیست؟ در اوقات فراغت خود چه کار میکنید؟ افراد بسیاری توانستهاند با موفقیت کسب و کاری پیرامون علایق خود راهاندازی کنند، بنابراین فکر نکنید که درآمدزایی از این روش برای شما شدنی نیست. افراد زیادی هستند که تمام روز بازیهای ویدیویی انجام میدهند و با انتشار آن در اینترنت پول در میآورند. احتمالاً برای شما نیز راهی برای درآمدزایی از طریق سرگرمیهایتان وجود دارد.
l به تجربه کاری خود نگاه کنید – در شغل کنونی خود چه وظیفهای بر عهده دارید؟ در چه زمینهای خوب هستید؟ آیا موردی هست که در آن تجربه دارید و میتواند به بازار خاص شما تبدیل شود؟
l سایتهای نشان شده در رایانه خود را بررسی کنید – احتمال زیادی هست که وبسایتهایی که بیشترین بازدید را از آنها داشتهاید، در مرورگر شما نشان شده باشند. اگر چندین وبسایت نشان شده با بازارهای مشابه وجود دارد، علامت خوبی برای در نظر گرفتن آن بازار است.
l به رسانههای مصرفی خود نگاه کنید – چه نوع کتابهایی میخوانید؟ آیا به پادکست گوش میدهید؟ چه برنامههای تلویزیونی تماشا میکنید؟ آیا موضوع مشترکی بین کتابها، برنامههای تلویزیونی، و پادکستهای مصرفی شما وجود دارد؟
l لیستهای نمونه را مرور کنید – در گوگل برای ایدههای بازار خاص و کلمات کلیدی مشابه جستجو کنید. دهها لیست مختلف از بازارهای خاص وجود دارد که دیگران به صورت آنلاین منتشر کردهاند. این لیست را مرور کنید تا ببینید موردی هست که به آن علاقه داشته باشید یا نه.
چندین نمونه از بازارهای خاص
در ادامه 100 ایده برای انتخاب بازار خاص آورده شده است تا به عنوان محرکی برای فرآیند فکری شما عمل کند. لطفاً توجه داشته باشید که من هیچی تحقیقی در مورد اینکه آیا این بازارها خوب هستند یا نه، انجام ندادهام! اینها فقط به این منظور ارائه شدهاند تا به شما در فرآیند ایده یابی برای انواع کسب و کارهایی کمک کنند که میتوانید پیرامون آنها راهاندازی کنید.
-
دستگاه تهویه مطبوع
-
پرورش کودکان
-
ورزش در خانه
-
ژنراتورهای سَنکرون
-
پرورش پرندگان زینتی
-
تولید آمینو اسیدها
-
ساخت انیمیشن
-
لوازم عتیقه
-
لوازم آکواریوم
-
تیراندازی با کمان
-
مطالعات تاریخ هنر
-
لوازم و مواد مصرفی هنر
-
هنر در خانه
-
تنظیم خودرو
-
هدایای کودک
-
وسایل کودک
-
لوازم پخت و پز
-
حیوانات بادکنکی
-
لوازم مصرفی کافهها
-
لباس ورزشی
-
سبدبافی
-
والیبال ساحلی
-
حیوانات خانگی
-
خودروهای شاسی بلند لوکس
-
بهترین لوازم زیبایی
-
بهترین تشکها
-
بهترین گوشیهای هوشمند
-
بهترین جارو برقی
-
وبلاگ نویسی
-
صحافی کتاب
-
هنرهای خیابانی
-
خوشنویسی
-
ماشینهای کاروان
-
شمع سازی
-
حراجی اتومبیل
-
ساخت کارت
-
صنایع چوبی
-
لوازم کترینگ
-
ایدههای مرغداری
-
پرش از صخره
-
کریکت
-
قلاب بافی
-
مراسم ترحیم
-
سورتمه سواری
-
ظروف سفالی
-
خدمات بازاریابی ایمیلی
-
ادمین پیج اینستاگرام
-
خنده درمانی
-
شمشیربازی
-
کمکهای اولیه
-
گلآرایی
-
ماهیگیری
-
تراکتور باغ
-
امنیت در منزل
-
ترشیجات خانگی
-
سس تند
-
تعمیرات کامپیوتر
-
درمان بیخوابی
-
چمن زنی
-
جودو
-
شعبده بازی
-
بافندگی
-
جراحی لیزیک چشم
-
مرمر کاری
-
قاب موزاییکی
-
درمان ناخن خوردن
-
گردن درد
-
لوازم اداری
-
آموزش آنلاین
-
بهداشت دهان
-
مراقبت از افراد سالخورده در منزل
-
بلیط پارکینگ
-
عکاسی
-
دورههای پیانو
-
لوازم استخر
-
سندرم پای بیقرار
-
کفش اسکیت
-
وسایل پیکنیک
-
لوازم تحصیلی
-
مجسمه سازی
-
درمان کمرویی
-
اسکیت بازی
-
صابون سازی
-
اسکواش
-
شیشههای رنگی
-
مهرزنی
-
استندآپ کمدی
-
چای صاف کن
-
تنیس
-
پرورش گیاهان زینتی
-
تئاتر
-
وزوز گوش
-
آکروبات بازی
-
تله گذاری
-
طنابکشی
-
سرگرمی در منزل
-
دورههای ویولن
-
درمان بینایی
-
واترپولو
-
فناوریهای پوشیدنی
-
نساجی
-
ترافیک وب
-
لوازم جوشکاری
-
غذای پرندگان زینتی
-
بسکتبال با ویلچر
-
سازهای بادی
-
قایق بادبانی
-
سیب زمینی شیرین
-
ماشین چمن زنی
از تحلیل بیش از حد شرایط اجتناب کنید
بسیاری از افراد هنگام راهاندازی کسب و کار در مرحله انتخاب بازار گیر میکنند، زیرا میترسند بازار اشتباهی را انتخاب کنند. به همین دلیل، امیدها و آرزوهای آنها پیش از وجود کسب و کار از بین میرود.
نکته اصلی در تصمیم گیری و انتخاب بازار این است که به خودتان ضرب الاجل دهید. اگر واقعاً در راهاندازی کسب و کارتان مصمم هستید، متعهد شوید که طی هفت روز آینده بازار خود را انتخاب کنید. شما باید در هفت روز بازارهای مختلف را بررسی کنید، مناسبترین آنها را انتخاب کنید، و گزینههای برتر خود را بر اساس معیارهای بیان شده در این فصل ارزیابی کنید.
ادامه دارد ….
برگرفته از کتاب صفر تا صد راه اندازی کسب و کار اینترنتی
بدون دیدگاه