شش روش اصلی کسب درآمد از سایتتان
صفحه اینترنتی شما دروازهای است که از طریق آن جریانهای چندگانه درآمد به زندگی شما راه مییابند. بعضی از این جریانها عظیم و پر قدرت هستند و بعضی دیگر کوچک، جویباری با جریان کم ولی همیشگی که پول را به سمت شما هدایت میکنند.
آنچه که این جریانها را ممکن میکند جریان پایداری از مردم است، زیرا که بدون حضور مردم پولی نیز در کار نخواهد بود. اگر میخواهید از طریق اینترنت کسب درآمد کنید، داشتن وب سایت شخصی اولین گام است. دقیقاً مثل داشتن یک بیلبورد تبلیغاتی در وسط کویر نوادا. اگر کسی آن را نبیند انگار که اصلاً وجود ندارد. بیارزش است.
اگر سه کلمه کلیدی در بازار املاک وجود داشته باشد من آن را مکان، مکان و مکان مینامم. و اگر بخواهم سه کلمه کلیدی درباره کسب و کار اینترنتی به شما معرفی کنم آنها فقط ترافیک، ترافیک و ترافیک خواهد بود. مهمترین وظیفه شما هدایت ترافیک به وبسایتتان است. اگر ترافیک نداشته باشید سایتتان ارزشی ندارد. تکرار میکنم وبسایت بدون ترافیک ارزشی ندارد. ترافیک همه چیز است. منظورم از ترافیک بازدید توسط مردم است. هرچه بازدید بیشتر باشد سایت شما ارزش بیشتری دارد.
به این صورت به موضوع نگاه کنید: قبل از اینکه لاس وگاس به نقطهای مهم در نقشه تبدیل شود چیزی جز چند خانه در وسط بیابان نبود. وقتی صحبت از بازی به میان آمد تعداد کمی به این موضوع جلب شدند. مراکز تفریحی نیاز به جذب جمعیت بیشتری بودند و سرگرمیهای دیگری مثل انواع بازی را به کار خود افزودند. ترافیک افزایش یافت. آنها آفرهای مثل پرواز ارزان و غذای گران پیشنهاد دادند. ترافیک بیش از پیش افزایش یافت. مسابقات بوکس مهم در این شهر برگزار شد، مردم از تمام نقاط جهان به سمت آن سرازیر شدند و ترافیک دوباره افزایش یافت. آنها مراکز تجمعات بزرگ برای برگزاری نمایشگاهها و اجلاس ساختند. ترافیک متمرکز شد. آنها برای کودکان و خانوادهها مراکز تفریحی ساختند و ترافیک به سر حد انفجار رسید. با این جریان ترافیک آمد و شد مردم در شهر هر چیز دیگری در لاسوگاس ارزشمندتر شد. محلههای تجاری، فضاهای اداری، رستورانها، خرده فروشیها، تبلیغات روزنامهای، مجلات، بیلبوردها، ایستگاههای محلی رادیو و تلویزیون همه ارزشی بیش از گذشته یافتند. اگر این ترافیک از جریان بیفتد ساختمانها خالی میماند. مغازهها مشتری نخواهند داشت و ساکنان شهر آن را ترک میکنند و به شهر ارواح تبدیل میشود.
وب سایت شما مثل شهری خیالی در وسط کویر است. اگر بتوانيد مردم را به سمت آن جلب کنید ترافیک و تشویقشان کنید دوباره و دوباره به آن سر بزنند و دوستانشان را نیز بیاورند ارزش هر چیزی در سایتتان بیشتر خواهد شد. شما مالک ملک دیجیتالی خود هستید. محله تجاری شخصی شما، بازارها و مراکز خرید شما، ساختمانهای مسکونی، ایستگاههای تلویزیونی، شبکه رادیویی، روزنامه و بیلبورد شما در هر گوشه این شهر بدون ترافیک تمام امکانات بیارزش است و با ترافیک میتوانید این امکانات را به بهای گزاف کرایه دهید. ترافیک ارزشمندترین سرمایه شماست.
در فصل ششم کتاب، 6 استراتژی برای ساخت ترافیک آموختیم. در این فصل طریقه ساخت ماشین بازاریابی اینترنتی را به شما خواهم آموخت. ماشینی که نه تنها ترافیک را به سوی سایت شما هدایت میکند بلکه مردم را به سمت خرج کردن پولشان در طی راه متقاعد میکند. علاقهمند هستید؟
به سایتتان مثل یک سوپرمارکت نگاه کنید. خریداری به نام جویی مصمم برای خرید يک پاکت شیر وارد میشود. در طی راهش به سمت یخچال یک بسته دونات بر میدارد. چند تا کتاب پرتقال نیز میبیند. برگشت به سمت صندوق چند بسته باتری میبیند. جلوي صندوق چند بسته خوشبوکننده دهان بر میدارد. او برای خرید یک کالا آمده ولی با پنج کالا خارج میشود. این خریدهای بدون برنامه بخش بزرگی از درآمد این مغازه را تشکیل میدهد.
هدف اصلی سایت فراموش نکنید. تمام فعالیتهای شما در راستای خلق ترافیک یک هدف دارند. ترغیب بازدیدکننده به امضای کتاب مهمانان و کسب اجازه برای تماسهای بعدی به آنها. اگر به این هدف آسان دست پیدا نکنید در ایجاد بستری برای خلق منبع اصلی درآمد درازمدت ناکام ماندهاید. من میدانم که میخواهید اکنون درآمد کسب کنید ولی قبل از اینکه برای هزاران برنامه جنبی اقدام کنید لحظهای درنگ کنید و مطمئن شوید که آیا به مهمترین وظیفه خود به درستی کردهاید. با جمعآوری ایمیل آدرسهای آنها، شما مشتریان احتمالی را به دریاچه فروش خود افزودهاید. مخزنی از مشتریان علاقمند ولی نه خیلی راسخ و وفادار.
همین که این اجازه را کسب کردید باید بلافاصله ایمیلی از طرف خود به عنوان صاحب کسب و کار برای تبریک انتخاب هوشمندانهشان بفرستید و هدیهای به همراه آن برای خواندن اولین نامهتان ارسال کنید. من این کار را فرشته اخلاقی مینامم.
شما به آنها برای دادن اجازه برای ارسال ایمیل جایزه میدهید. به بیان دیگر برای توجه ایشان به آنها چیزی پرداخت میکنید. علاوه بر جمعآوری ایمیل تمام کسانی که از سایت شما بازدید میکنند بیایید راههای دیگری برای ترغیب بازدیدکنندگان برای خرید به شما معرفی کنم. شش راه اصلی برای یافتن جریانهای درآمد وجود دارد.
ادامه دارد …
منبع: کتاب جریان های چندگانه درآمد اینترنتی
برای به دست آوردن ترافیک باید مطالب مربوط به SEO را رعایت کنیم. کلی راه برای سئو سایت یا بهینه سازی سایت وجود داره که به سه بخش سئوی تکنیکال و سئوی درونی و در نهایت سئوی خارجی تقسیم بندی میشن. برای داشتن ترافیک و بالا بردنش نیازمند رعایت این سه بخش برای سایتمون هستیم.