سایت‌تان را به جزیره گنج تبدیل کنید

سایت‌تان را به جزیره گنج تبدیل کنید


سایت‌تان را به جزیره گنج تبدیل کنید

بازدیدکنندگان سایت شما باید احساس کسی را که یکباره وارد غار علی بابا شده‌اند را داشته باشند. “سسمی باز شو ” و غار باز میشود. آنها آزادند از بین جواهرات دانشی که شما در آنجا گردآوری کرده‌اید انتخاب کنند. از اولین روزی که سایت‌تان را راه‌اندازی کردید، باید به دنبال اطلاعاتی باشید که بتوانید آن را در سایت‌تان برای بازدیدکنندگان به اشتراک بگذارید. بیشتر بازدیدکنندگان مثل افراد بازدیدکننده صفحات زرد هستند و به همین خاطر اطلاعات شما مورد استقبال قرار می‌گیرد. به بازدیدکنندگان دلیل خوبی برای اضافه کردن سایت‌تان به لیست سایت‌های محبوب (favorite) مرورگرشان را بدهید، تا در آینده به دیگران نیز در مورد شانس‌شان که به آنها کمک کرد شما را پیدا کنند بگویند.

اگر در مورد اطلاعات رایگان‌تان خسیس باشید، بازدیدکنندگان‌تان نیز در مورد کیف پول، لیست سایت‌های محبوب و نیز توصیه‌هایشان خسیس خواهند شد.

تازه و عمیق

دو نوع اطلاعات وجود دارند که بازدیدکنندگان به دنبال آنها هستند: 1- تازه، جدید و داغ که مجبورشان کنید دوباره برای دریافت مقداری بیشتر برگردند و 2- عمیق و بدون زمان (همیشگی). هر چه بیشتر از این دو نوع اطلاعات ارائه کنید، سایت شما چسبنده‌تر خواهد شد.

به بازدیدکنندگان تجربه‌ای غنی بدهید

همین که دریافتید بازاریابی‌تان مفید بوده و قادرید جریان ثابتی از بازدیدکنندگان را جذب کرده و کم‌کم دریاچه خود را خلق کنید، می‌توانید چند مورد دیگر نیز به سایت‌تان اضافه کنید:

سخن روز: مردم نقل قول‌ها را دوست دارند. ارائه نقل قول جدید و روزانه را می‌توان به راحتی در سایت برنامه ریزی کرد. جملات ارزشمند می‌توانند بر اعتبار سایت شما بیافزایند.

جوک/کارتون روز: همه خندیدن را دوست دارند. با اندکی جستجو می‌توانید آرشیوی از مطالب و لطیفه‌های مناسب، تمیز و جالب را گردآوری کنید و با توجه به موضوع کلی سایت‌تان در آن قرار دهید.

معرفی داستان‌های معرفی کاربران: مردم دوست دارند نام‌شان مطرح شود. به صورت فعالانه داستان موفقیت کسانی که با استفاده از کالاها و خدمات شما به موفقیت دست یافته‌اند را جمع‌آوری کنید. این کار نه تنها اعتبار خلق می‌کند بلکه به مشتریان‌تان دلیلی می‌دهد که سایرین را نیز به سایت شما دعوت کنند. جمع زیادی از مشتریان راضی را جمع کنید و آنها نیز لطف شما را جبران می‌کنند.

لینک مفید به مجله‌های معتبر و منابع جدید: در ابتدا می‌توان این لینک‌ها را به عنوان لیست مفیدی از منابع خبری و معتبر و اطلاعات کاربردی معرفی کرد. سپس هنگامی که ترافیک‌تان افزایش پیدا کرد، این لینک‌ها می‌تواند به لینک‌های تبلیغاتی پولی تبدیل شود.

چند سایت مطرح

 

www.juniper.net

ارائه‌دهنده سرویس‌های متفاوت برای به حداکثر رسیدن کارایی سرمایه‌گذاری شما

www.3i.com

یک رهبر جهانی در سرمایه خصوصی و سرمایه ریسک است

برنامه‌های موتورهای جستجو

برخی از موتورهای جستجوی برتر اینترنتی برنامه‌ای ارتباطی و همکاری در فروش طراحی کرده‌اند که اجازه می‌دهد ابزارهای موتور جستجو را در سایت خود قرار دهید. گوگل یک برنامه عالی برای افزایش کارایی و فروش سایت شما دارد. این برنامه رایگان است و شامل پرداخت به ازاء کلیک (که البته پولی است و باید هزینه آن را بپردازید) و شما به ازاء کلیک‌های واقعی روی بنرهای تبلیغی در سایت خود درآمد دارید که هزینه آن را قبلاً پرداخته‌اید.

ارتباطات ایمیلی خود را ارزشمند کنید ولی نه خیلی ارزشمند

در همان حال که رگبار ارتباطات ایمیلی (از قبیل مجله‌های اینترنتی، نکات هفته و …) گسترش می‌یابد، بسیار مهم است که ایمیل‌هایتان را از تمام افراد دیگری که صندوق ایمیل مشتریان خود را با پیام‌هایشان پر می‌کنند متفاوت سازید. ممکن است چندین پیام لازم باشد تا آنها (مشتریان) تفاوت پیام شما با دیگران را درک کنند. چگونه می‌توانید برند خود را از دیگران متمایز کنید؟ در اینجا به چند راه متفاوت کردن پیام می‌پردازیم:

مختصر ولی ارزشمند باشید: باید پیام خود را به قدری مفید طراحی کنید تا مردم را به خواندن سریع آن تشویق کنید، با این حال آن را طوری کوتاه و مختصر کنید که لازم نباشد آن را برای مطالعه کامل ذخیره کنند. اگر آن را ذخیره کنند، به احتمال زیاد در آینده نیز آن را نخواهند خواند.

به مردم برای خواندن پیام‌تان جایزه دهید: به آنهایی که برای خواندن سریع پیام تان وقت می‌گذارند جایزه دهید. این جایزه می‌تواند کوپن تخفیف یا نکته‌ای سودمند درباره اطلاعات رایگانی که برای آنها به صورت ویژه در نظر گرفتید باشد. می‌توانید به آنها گهگاه هدیه‌ای بی‌خبر نیز بدهید.

به پیام‌تان جنبه انسانی بدهید: می‌توانید پیام تان را حتی با اضافه کردن قسمتی طنز یا یک نقل قول عالی، ایده‌ای مفید یا یک نکته، پیشنهادی باورنکردنی، ایده‌ای پول ساز یا حتی رازی در مورد خودتان جنبه انسانی ببخشید.

هدف شما این است که مشترکین‌تان در مورد ایمیل‌هایتان به گمانه زنی بپردازند … و وقتی برای مدتی از شما خبری نمی‌رسد مشتاق ایمیل‌تان شوند. این هدایای کوچک و زیر پوستی، ایمیل‌های شما را به حادثه‌ای خوش تبدیل می‌کند و نه مانند پیام‌های آزاردهنده سایرین.

وقتی به شما فکر می‌کنند، می‌خواهید به هدایا و خبرهای خوش بیاندیشند نه اینکه بگویند: “‌ای وای نه، دوباره پیام داد!”

جف پاوول، استاد بازاریابی، فرآیند بازاریابی را به زیبایی توضیح می‌دهد:

 تفسیر من از بازاریابی، سیستمی اتوماتیک و تکرار پذیر است که فضایی خلق می‌کند که در آن مردم تمایل دارند از شما بخرند نه اینکه شما به آنها بفروشید.

مدل اولیه و اصلی بازاریابی، تولید سرنخ است. کاری کنید که مردم دست‌هایشان را بلند کنند. آن وقت باید به صورت مکرر، بدون توقف، قابل پیش بینی و گاهاً آزاردهنده با آنها همراه شوید، با آنها همراه شوید و با آنها همراه شوید. متاسفانه اکثر تاجران این کار را انجام نمی‌دهند. آنها با سرنخ‌ها همراه نمی‌شوند، با مشتریان همراه نمی‌شوند و پولی که بدین گونه از دست می‌دهند به قدری است که می‌توانستند با آن چندین خانه ییلاقی بخرند و 10 سال زودتر بازنشسته شوند. احمقانه‌ترین کار بیرون رفتن و دنبال افراد جدید گشتن است آن هم هنگامی که این همه سرنخ مشتاق دارید که بالاخره با شما تجارت خواهند کرد.

اجازه بگیرید که اطلاعات بیشتری جمع‌آوری کنید تا به بازدیدکنندگان سریعتر خدمات بدهید

سایت‌هایی برای من بیشترین ارزش را دارند که آنقدر اطمینان مرا جلب کرده‌اند که حاضرم اطلاعاتی در شخصی‌ترین سطح زندگی‌ام را به آنها بدهم. به عنوان مثال بانکم یا اکانت بازرگانی الکترونیکی‌ام از من خواسته‌اند تمام اطلاعات شخصی‌ام را در اختیارشان بگذارم. از آن جایی که بخش حیاتی از کسب و کارم هستند، خوشحالم که این کار را انجام دهم. از آنجایی که یک بار زمان گذاشتم تا پرونده شخصی‌ام را ایجاد کنم، تا جایی که بتوانم از اینکه آن حساب را ببندم و دوباره از اول با یک سرویس دهنده دیگر این اطلاعات را تقسیم کنم اجتناب می‌کنم. با دانستن این موضوع، شرکت‌های تجارت الکترونیکی مانند E-TRADE حاضرند برای عضویت در سایت خود رشوه‌ای 75 دلاری بپردازند. همین که یک شرکت شما را در تور خود انداخت، معمولاً آنجا خواهید ماند.

سایت آمازون www.amazon.com ایده درستی در مورد خرید فقط با یک کلیک دارد. چرا 60 ثانیه اضافی برای خرید کتاب در سایتی دیگر به هدر بدهید در حالی که می‌توانید تنها با یک کلیک موس‌تان از آمازون خرید کنید. هر چه سایت‌تان شخصی‌سازی شده‌تر باشد چسبندگی آن نیز بیشتر خواهد شد.

برنامه‌ای برای بازدیدکننده/ خریدار همیشگی طراحی کنید

چه کسی تا به حال در مورد برگه‌های تبلیغاتی‌های میلز نشنیده است؟ آنها موثر هستند، آنها وفاداری به برند خلق می‌کنند یا اگر بخواهید کلمه‌ای بر حسب اقتصاد جدید برای آن انتخاب کنیم، چسبندگی می‌آفرینند. با جایزه دادن به مشتریان وفادارتان با هدایایی مرکب، شانس آنکه دوباره و دوباره بازگردند را بیشتر کنید. اگر آنها دوباره نیامدند چیزی را از دست داده‌اند.

رهبر و پیشرو این صنعت www.myclickrewards.com است که در زمینه جایزه دادن به ازاء کلیک راهی بدیع برای هدیه دادن به مشتریان برای وفاداری‌شان خلق کرده‌اند.

فاصله بین بازدیدکنندگان خود و اشخاص زنده را کاهش دهید

بازدیدکنندگان شما هر چه بیشتر و سریع تر بتوانند با انسان‌های واقعی تعامل داشته باشند، سایت شما چسبنده‌تر و سریع‌تر خواهد شد. این امر بر طبق اصول کارایی اینترنت یعنی سرعت و تعامل‌پذیری است. اگر با مشتریان خود بتوانید در حین تلاش پر شوق خریدشان ارتباط برقرار کنید، با قاطعیت بیشتری شانس فروش را به دست می‌آورید.

متاسفانه این موضوع برخلاف طبیعت قرارمان که پولسازی در زمان خواب با خلق کسب و کار است. هنگامی که کسب و کارتان را طراحی می‌کنید، باید این دو فاکتور را با هم متعادل کنید. آیا می‌خواهید سریع پول درآورید؟ یا می‌خواهید بدون دردسر پولدار شوید؟ شرط می‌بندم هر دو، این طور نیست؟

مردم را دور هم جمع کنید و آنها بدین خاطر به شما پاداش می‌دهند

همان طور که سایت شما گسترش می‌یاید، افراد همفکری را جذب خواهید کرد و بدون هیچ تلاشی به نقطه مرکزی یک جامعه مجازی تبدیل خواهید شد. آرتور آرمسترانگ، نویسنده کتاب “آورده شبکه” چنین می‌گوید:

جوامع مجازی گروه‌هایی از مردم هستند که علایق و نیازهای مشترکی دارند و در سطح اینترنت بکدیگر را یافته‌اند. بیشتر آنها جذب موقعیت حس کردن خود در جمعی همفکر (بدون در نظر گرفتن اینکه کجا  زندگی می‌کنند) شده‌اند. جوامع مجازی چیزی فراتر از یک پدیده اجتماعی هستند: آنچه که به عنوان یک گروه از افرادی که علایق مشترک دارند آغاز می‌شود تبدیل به گروهی با قدرت عظیم خرید خواهند شد. این نظریه بر این اساس است که در جوامع، افراد با یکدیگر درباره چیزهایی مثل محصول، قیمت و کیفیت آن به تبادل اطلاعات می‌پردازند.

گوگل یکی از سایت‌های پیشرو در زمینه ایجاد جوامع مجازی است که سایت www.blogger.com را راه اندازی کرده است. این جامعه مجازی به صورت آنلاین است و نیازی به نصب نرم افزاری نیست. شما به سادگی می‌توانید بلاگ خود را به صورت رایگان ایجاد کنید. به آسانی می‌توانید مطالب و تصاویر خود را از طریق وبلاگ با دیگران به اشتراک بگذارید.

سایت‌های Yahoo و MSN نیز دارای گروه‌هایی برای ایجاد جوامع مجازی هستند. برخی از مزایای ایجاد جوامع مجازی عبارتند از:

برای مشتریان

1.

معرفی افرادی مثل خودشان

2.

خلق سریع بازاری قابل دسترس

3.

ایجاد یک تالار گفتگو کاربران و مرکز اطلاعات

4.

تقویت تصمیم‌های خرید

5.

متمرکز کردن قدرت خرید گروه- مزایده، و اجناس مازاد

6.

سرویس‌های پاسخگویی و پشتیبانی سوالات

7.

فائق آمدن بر مخالفت‌های خریدار

8.

اشتراک نکات مهم استفاده از محصول

برای اسپانسرها و فروشندگان

1.

خلق دیدگاه در مورد جامعه خریداران

2.

متمرکز کردن فعالیت‌های اقتصادی، مزایده و …

3.

گسترش سریع مرکز کاربران از طریق بازاریابی دهان به دهان

4.

شناسایی بهتر برند به مشتریان

5.

ایجاد استراتژی‌های فروش و پیشنهادات ارزشمند

6.

پیش آزمایش فرایند فروش محصول

7.

گردآوری سریع گروه‌های متمرکز

8.

خلق محتوا

9.

ایجاد روابط خدماتی پرمعنی‌تر

10.

فراهم آوردن امکان آموزش و پشتیبانی محصول توسط مشتریان به یکدیگر

درگاهی به سوی نسل بعدی بازاریابی

1.

تحقق کامل بازاریابی هدفمند

2.

به دست آوردن اطلاعات شخصی بیشتر

3.

یجاد بازار سهام برای گروه شما

4.

آزمایش ایده‌ها و خلق پیشنهاد فروش ارزشمند

5.

اجازه دادن به مشتریان برای خلق تبلیغ شما

6.

بازاریابی رابطه‌ای، خالص و آسان

7.

هزینه اندک و بدون نیاز به تمبر

8.

بدون خطر گم شدن نامه (چون از نامه استفاده نمی‌شود)

9.

بدون اسپم

 

اجتماع- کلیدی برای شکوفایی اینترنتی

1.

امکان ارسال پیام برای جذب و نگهداری جامعه

2.

امکان ارسال نظرات توسط بازدیدکنندگان

3.

گفتگوی سازنده و مبتنی بر همکاری در طی زمان

4.

چسبندگی بیشتر سایت (زمان ماندن در سایت)

5.

تالار گفتگو که برای ارتباطات کاربران ضروری است

 

ساختن جامعه مجازی عیبی هم دارد: اگر خدمات شما ممتاز و رقابتی نباشد، محلی برای کاربران شما وجود دارد که از شما شکایت کنند و آن حرف را سریعتر به یکدیگر انتقال و گسترش دهند. قبل از ساختن جامعه‌تان، مطمئن شوید که قسمت خدمات مشتریان برای پاسخگویی به شکایات آنها برپا شده باشد.

حال به آخرین مورد از لیست چسبندگی/سرعت سایت خود رسیدیم. آن را در آخر آوردم زیرا طبیعت آن به صورت کامل از سایر موارد متفاوت است. هشت مورد اول درباره چگونگی معتاد ساختن بازدیدکنندگان به سایت تان بود- ایجاد دلیلی برای مردم که اکنون و در آینده بارها و بارها از شما خرید کنند. آخرین مورد درباره چگونگی مسری کردن سایت‌تان است-  ساختن آن به نحوی که خبرش مثل آتش در انبار بنزین منتشر شود.

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *