فنگ شویی هنر ایجاد تعادل و هماهنگی در جریان طبییعی انرزی های پیرامونمان است تا در زندگی مان تاثیراتی سودمند پدید اوریم.
سابقه فنگ شویی به حدود ۴۷۰۰ سال قبل از میلاد ، در چین باز می گردد . بسیاری از مکان ها و مناظر مانند دیوار بزرگ چین و شهر ممنوعه پکن بر اساس اصول فنگ شویی و برای هماهنگ کردن انرژی های آسمان و زمین بوده است .
استقرار اشیا به گونه ای که مردم (انسان ) محیط زیست ( خاک ) و روان ( آسمان ) با تشکیل و حدتی موزون ، زمینه های پیشرفت انسان را ایجاد کنند.
از طریق فنگ شویی می توان دریافت در کدام نقطه از ساختمان جریان انرژی بند آمده است و یا برای اینکه انرژی دیگر بار آزادانه جریان یابد چه باید کرد.
برای زندگی موثر ، لازم است که انرژی و نیروی حیات ، آزادانه در خانه و محل کارتان جریان یابد . نخستین گام برای آزاد ساختن انرژی مسدودی که به مرور زمان در ساختمان جمع شده پالایش مکان است . به طور کلی انسداد انرژی به دلایل زیر است.

آلودگی فیزیکی :

هر نوع چرکی و خوراکی های مانده که پیرامون خود انرژی پایین تولید میکند.
انباشتگی و در هم ریختگی :هر گونه بی نظمی و در هم ریختگی بر جریان نرم و هموار و آزادانه انرژی پیرامون یک فضا مانع ایجاد می کند.
تلاش کنیم هر شی را در مکان خاص خود قرار دهیم تا آرامش یابیم و سنگینی اجسام و فضا بر جسم و روحمان کارگر نشود.
بر این اساس نحوه طراحی فضا و چیدمان وسایل و اشیا منزل تاثیر بسزایی در آرامش ما دارد و رعایت اصول فنگ شویی ما را در ارایه هر چه بهتر فضای معماری کمک می کند.

مفهوم بخش های فنگ شویی

مفهوم هر بخش : « نکته بسیار مهم :  همه اتاقها هم شامل هر ۹ بخش می شود»
** موقعیت شغلی: علاوه بر موفقیت در کار وحرفه ، خوشنامی و هدف زندگی را نیز در بر می گیرد.
** علم: سمبول پختگی و دانایی درونی است.
** خانواده: سمبول گذشته و آینده است. این بخش نشانگر مشکلات بین اعضای خانواده ، کارفرمایان یا زیردستان و به خصوص مشکلات بین بچه ها و معلمان است.
** ثروت : نه تنها نشانگر دارایی مادی بلکه تمام چیزهایی است که به زندگی ارزش می بخشد، آن را زیباتر می سازند و غنی تر می کنند. ارزش قایل شدن برای نفس خویش و ارتقاء بخشیدن آن و غنای روحی نیز جزو این بخش محسوب می شوند.
** شهرت: این قسمت نشانگر تأثیری است که ما بر دیگران داریم و مانند آینه ای درخشش و پرتو درونی ما را به خودمان باز می گرداند.
** زناشویی: رابطه بین همسران و همچنین رئیس یا کارفرما، همکاران و مشتریان را شامل می شود.
** کودکان : این قسمت نشانگر آینده شماست، انرژی خلاقه در این بخش قرار می گیرد، این قسمت تنها به کودکان در معنای واقعی تعلق ندارد، بلکه به ایده ها و نظریات که کودکان روح ما هستند، مشغولیت و برنامه های مورد علاقه ما بستگی دارد.
** دوستان همراه و یاری دهنده: در این بخش نوعی انرژی نهفته است که شما از بیرون مساعدت و پشتبانی آن را تجربه می کنید.

رها کردن   .. استوارت و ایلد ..

هر آنچه دارید در پرتو مراقبت نیروی الهی است. اگر به خانه آمدید و دیدید که دستگاه صوتی شما سر جایش نیست به جای این که ناراحت شوید بگویید: دستگاه صوتی اکنون در یک جای دیگر است. از سوی خدا آمده بود و به سوی خدا بازگشته است. اکنون یک نفر دیگر آن را دارا است. این ذهنیت فضایی ایجاد می کند تا یک ضبط صوت دیگر وارد زندگیتان شود. شاید هم فضای ایجاد شده به این منظور است که هیچ پخش صوتی در آنجا نباشد. اکنون از سکوت بهره مندید تا به مراقبه و مکاشفه بنشینید و دریابید که کیستید و زندگیتان از بهر چیست.
و اگر جویای چیزی هستید که تا پولتان را صرف آن کنید می گوید”
کاربرد اصلی پول تملک و تصاحب نیست و کاربردش استفاده ومصرف آن است . دلیل اصلی ایجاد پول خریدن تجارب است ولی بعضی از افراد می خواهند غایت حیات خود را به ارقامی که در بانک دارند کسب کنند یعنی به گذشته ها بنگرند و بگویند خدایا چه انبوهی از تجربه ها را در اینجا گرد آورده ام زیرا هیچ یک از خاطره هایتان محو نمی شوند.

محل گذر

زندگی مدام در حال تغییر و محل گذر است. پس هر گاه چیزی به سراغتان آمد از آن محظوظ شوید . هر گاه نیز که زمان رفتن آن شد رهایش کنید. به همین سادگی اگر مالک چیزی هستید به این معنا نیست که باید همیشه در تملک شما باشد. چون زندگی محل گذر است موقتاً نگهبان بعضی از اشیاء هستید به هر حال در لحظه مرگ نمی توانید محتوای کابینت آشپزخانه تان را با خود ببرید ضرورتی نیز ندارد.
هر چیز مادی صرفا صور گوناگون انرژی است و شاید فکر کنید صاحب خانه یی هستید یا در بانک پول دارید. ولی واقعیت این است که حتی صاحب تنی که درآن به سر می برید نیستید این تن را از این سیاره وام گرفته اید و هنگامی که کارتان با آن تمام شود خود به خود تغییر شکل می دهد و بدون حضور شما و به سیمایی دیگر پدیدار می گردد زیرا تو روحی : شکوهمند و جاودان و آسیب ناپذیر و بی زوال . اما وضعیت بشری ات در بهترین حال نیز گذرا است زیرا جسمت را اجاره کرده ای.
بدنت معبد موقت روح توست آنچه را که در پیرامونت در گستره معبدی که خانه توست نگاه میداری باید همراه و همنوا با دگرگونیها و رشد خودت تغییر یابد تا بتوانند نمایانگر وجود و هستی ات باشند به ویژه اگر سرگرم هر گونه برنامه رشد شخصی باشید لازم است به طور منظم در محیط اطرافتان تغییراتی را به وجو آورید پس عادت دور افکندن انباشتگی را در خود بپرورانید و آن را نشانه پیشرفت خود بدانید.

فنگ شوئی .. دفع انرژی منفی و جذب انرژی مثبت ..
فنگ شوئی .. دفع انرژی منفی و جذب انرژی مثبت ..

 

شناخت مختصات فنگ شویی

ارتعاشات: انرژی های سیال تراوش شده از هر ماده را می گویند. این نوسانات در واحد زمان قابل اندازه گیری هستند و دانشمندان این ارتعاشات را فرکانس نامیده اند.
فرکانسها
آلفا: بین خواب و بیدار، آگاهی خالص، بی زمانی، بی مکانی ، سرور ناب و انرژی بسیار زیاد
بتا: حالات معمولی و زمانی که از ۲۱ مگا هرتز بالاتر روند افراد دچار حالاتی مانند: ترس، خشم ، ستیزه جویی و بی خوابی می شوند.
دلتا: سستی و کرختی (قبل از خواب یا روزهای بارانی )
تتا: خواب عمیق
امگا: فرکانس خداوند
انرژی چی: فرکانسهای تراوش شده از مرکز هر ماده، اطراف آن ماده میدان مغناطیسی را می سازد که به این میدان انرژی چی گفته می شود.
فرم ساختمان، وضعیت درها و پنجره ها و به خصوص نوع مواد مصرفی در سازه ساختمان می تواند جریان چی را تغییر دهد. تغییر در آگاهی فرد هم باعث تغییر انرژی چی در بدن او می شود. مغناطیس سیارات دیگر هم بر جریان انرژی چی اثر دارد. ( محیط و بدن ما)
اگر انرژی یک محیط از انرژی چی بدن ما براحتی عبور کند در ایده آل ترین محیط زندگی می کنیم.
اگر در محیطی انرژی چی جریان پیدا نکند و ذخیره گردد و مسدود شود انباشتگی انرژی یا انسداد انرژی پیش می آید.

نکته بسیار مهم : معمولا انرژی های چی انباشته دارای بوی نامطلبوعی هستند.

 

روشهای به جریان انداختن انرژی چی
** جرم زدایی ؛ پاکیزگی در محیط ( حتی انرژی ساکنین قبلی را پاک نمائید زیرا ممکن است آن افراد در شرف طلاق گرفتن و بیماری و اضافه وزن بوده اند.) زنگ گرفتگی کاشیها باید حتماً پاک شود در غیر اینصورت تعویض شود.
** ایجاد نظم و از بین بردن انباشتگی انرژی چی در محیط و در بدن

انباشتگی های انرژی چی در محیط از ۴ حالت درونی ما سرچشمه می گیرند
** چیزهایی که دوست نداریم و استفاده نمی کنیم
** چیزهایی که نامنظم و نامرتب هستند
** اشیایی بسیار در محیطی کوچک قرار دارند.
** هر چیز ناتمام (فیزیکی عاطفی ذهنی معنوی)

مشکلاتی که انباشتگی انرژی چی در ما ایجاد می کند.
** خستگی و رخوت
** شما را در گذشته نگاه می دارد
** گرفتگی و احتقاق در جسم تان
** انباشتگی وزن بدنتان
** کلافگی و آشفتگی
** شیوه رفتار نا مناسب مردم با شما
** عدم هماهنگی ( ذهنی ، ارادی، حرکتی)
** احساس شرمساری
** فعالیتهای زندگیمان را به تعویق می اندازیم
** افسردگی

دلایل انباشتگی
** به منظور احتیاط
** هویت ( اشیایی که شخصیت و هویت می آورد)
** جاه و مقام و چشم به هم چشمی
** برای امنیت که همیشه نیازمند هستیم
** تملک جویی
** رفتارهای موروثی
** هر چه بیشتر بهتر
** خساست
** سرکوب کردن عواطف و پرهیز از تنهایی
** خاطرات گذشته

برگرفته از : انجمن متافیزیک راه میان بر

مهندس ساناز داودی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *