سه راه انتشار محتوا در اینستاگرام
اینستاگرام دارای سه روش موثر برای انتشار محتوا است. با شناخت چارچوب فعالیت اینستاگرام میتوانید آنها را درک کنید، همهی ویژگیهای آنها را یاد بگیرید و از آنها استفاده کنید. سه راه انتشار محتوا عبارتند از پست (Feed)، استوری (Stories) و IGTV است.
1- پست. این قابلیت اصلی اشتراک عکس و ویدئو است. این قابلیت از جمله قدیمیترین بخشهای اینستاگرام است. از این رو، این قابلیت شناختهشدهترین و کاربردیترین روش است. اینستاگرام دوست دارد که به سادگی به عنوان “Feed” اشاره کند، اما این واژه کمی ناخوشایند است، بنابراین در این کتاب، من مانند اینستاگرام به عنوان “Feed” اشاره میکنم. محتوای آن در زبانه صفحه اصلی قرار دارد که توسط خانه نشان داده شده است. در گوشه پایین سمت چپ منوی ناوبری اولیه شما، بنابراین از «صفحه اصلی» برای اشاره به آن استفاده میکنم.
2- استوریها. محتوا کوتاه مدت است (بعد از 24 ساعت از بین میرود)، اگر هایلایت استوری ایجاد کنید، آن را به طور دائمی در دسترس قرار میدهید. این قابلیت در ابتدا معرفی شد که به طور مستقیم با اپلیکیشین Snapchat رقابت کند. این کارکرد اینستاگرم به وضوح جنگ را برد. مردم اینستاگرام استوریها را دوست دارند. در فصل 3 به این قابلیت میپردازیم.
3- IGTV . جدیدترین گزینه انتشار محتوا با تمرکز بر اشتراکگذاری و تماشای ویدئو عمودی است. آیا این تلاش اینستاگرام در رقابت با یوتیوب است؟ این طور به نظر میرسد. آیا موفق خواهد شد؟ زمان خواهد گفت.
نمایش مشخصات عمومی عملکرد
در ادامه این فصل ما روی عملکرد و صفحه اصلی نمایش مشخصات عمومی صحبت خواهیم کرد. من درباره استوریها، هایلایت استوری و IGTV صحبت میکنم، اما در فصل بعد، این ویژگیها را به طور کاملتر کشف خواهیم کرد زیرا آنها نقش مهمی را در تلاشهای بازاریابی ایفاء میکنند.
پنج زبانه از منوی ناوبری اولیه تقریباً به طور مداوم در پایین صفحه قرار دارد، بنابراین احساس گم شدن در اینستاگرام به ندرت پیش میآید. استفاده از منوی ناوبری اولیه به عنوان قاب ثابت مرجع به شما اجازه میدهد تا به سرعت در میان پنج صفحه نمایش حرکت کنید. تنها زمانی صفحه ناوبری در پایین صفحه نیست، زمانی است که برگه دوربین در حال استفاده است یا وقتی که شما در استوریها، IGTV یا در تنظیمات حساب، ایجاد آگهی یا صفحههای مشابه هستید.
بیایید هر یک از پنج زبانه اصلی را بیاموزیم تا یاد بگیرید که چگونه کار میکنند و چه کاری انجام میدهند. ما آنها را از چپ به راست و از بالا به پایین نگاه میکنیم. به یاد داشته باشید، آموزشها و راهنماییهای گسترده آنلاین در http://help.instagram.com وجود دارد.
صفحه اصلی یا خانه – feed
اینستاگرام همچنان در حال افزودن قابلیتهای جدید در صفحه اصلی به راههای هیجانانگیز است (به شکل 2.1 نگاه کنید). برگه صفحه اصلی در گوشه سمت چپ پایین صفحه نمایش است و توسط نماد خانه تعیین شده است.
شکل 1-2. صفحه اصلی
صفحه اصلی سرآغاز شروع قابلیتها و ویژگیهای زیر است:
دوربین استوری شما. دوربین از طریق گوشه بالا سمت چپ قابل دسترسی است و با آیکون دوربین مشخص میشود. برای دسترسی به این ویژگی، میتوانید به سادگی به سمت راست صفحه اصلی خود ضربه بزنید. محتوای ساخته شده از طریق ابزار Story Camera برای استفاده در استوریها طراحی شده است. در مورد آن بیشتر در فصل بعدی صحبت میکنیم.
IGTV در صفحه سمت راست بالای صفحه اصلی قابل دسترس است و برای مشاهده ویدئوی عمودی به شکل عمودی طراحی شده است (با فرمت مناسب با صفحه نمایش گوشی شما). شما میتوانید محتوای IGTV را از طریق هر دو برنامه مستقل موجود در فروشگاه iTunes و Google Play مشاهده کنید یا محتوا را در داخل برنامه اینستاگرام را تماشا کنید. فیلمها میتوانند بین 15 تا 10 دقیقه برای اکانتهای معمولی باشد، و اکانتهای بزرگ و تأیید شده میتوانند فیلمها را تا یک ساعت اضافه کنند.
پیام مستقیم. دسترسی به پیامهای مستقیم اینستاگرام (DMs) در گوشه بالا سمت چپ، نشان داده شده توسط فلش در دایره آبی است. به علاوه، به سادگی میتوانید صفحه اصلی را به سمت چپ ضربه بزنید تا به این ویژگی دسترسی پیدا کنید. اینستاگرام به این سادگی به عنوان Instagram Direct اشاره میکند، اگرچه اکثر مردم به این قابلیت به عنوان دایرکت اشاره میکنند.
چت ویدیویی. شما همچنین میتوانید با استفاده از قابلیت دایرکت با یک نفر یا حداکثر چهار نفر به صورت ویدئویی چت کنید. به سادگی یک پروفایل که DM’ed کردهاید را انتخاب کنید یا یک گپ گروهی که قبلاً تنظیم کردهاید و در گوشه سمت راست بالا یک نماد دوربین ویدئویی خواهید دید. برای قرار دادن تماس ویدیویی روی آن ضربه بزنید. شما میتوانید برای یک مدت زمان نامحدود گپ ویدیویی داشته باشید.
استوری. بخش دوم از بالای صفحه اصلی، استوریهایی را نشان میدهد که اگر شما دارید و همچنین استوریهایی از افرادی که دنبال میکنید. ما جزئیات بیشتری در مورد استفاده از محتوای داستان در فصلهای آینده اختصاص خواهیم داد.
آخرین تصاویر. قسمت پایین صفحه اصلی نمایش آخرین تصاویر از افرادی که دنبال میکنید و همچنین تبلیغات میباشند. شما با کشیدن صفحه اینستاگرام به بالا حرکت میکنید. در صفحه اصلی، میتوانید این عکسها را به سرعت و به آسانی لایک کنید و نظر خود را در زیر آنها قرار دهید. برای لایک یک تصویر آن را دو بار ضربه بزنید. صفحه اصلی علاوه بر نمایش تصویر، همچنین که تعداد لایک تصاویر و توضیحاتی که توسط نویسنده نوشته شده است را نشان میدهد. اگر فضا اجازه دهد نظرات مربوط به عکس را نیز نشان میدهد.
برگرفته از کتاب قدرت اینستاگرام
ممنون بابت مطلب مفیدتون
چطور من میتونم یک ویدئو همان ۱۰ الی ۱۵ دقیقهای را در IGTV ارسال کنم؟