تسلط بر عملکرد اساسی اینستاگرام

تسلط بر عملکرد اساسی اینستاگرام


تسلط بر عملکرد اساسی اینستاگرام

جستجو

برگه جستجو (Explore) که در شکل 2.2 نشان داده شده است و با ضربه زدن روی آن قابل استفاده است. آیکون ذره بین، به شما امکان می‌دهد تا کاربران جدید اینستاگرام را کشف کنید که ممکن است بخواهید دنبال کنید و موضوعاتی که مربوط به صنعت یا علائق شما است.

برگه جستجو
برگه جستجو

شکل 2-2. قسمت جستجو

در نسخه‌های قدیمی اینستاگرام، قابلیت جستجو به عنوان برگه محبوب (Popular) نامگذاری شده بود. این ویژگی همچنان به کار خود ادامه می‌دهد. ابتدا در مورد محبوب بودن در برگه جستجو (Explore) صحبت می‌کنیم؛ سپس در مورد راه‌های دیگری که می‌توانید از این قابلیت به طور موثر استفاده کنید بحث خواهیم کرد.

تصاویر محبوب در قسمت جستجوگر (Tab Explore)

داشتن یک تصویر نمایش داده شده در بالای برگه جستجو، می‌تواند میزان مشاهده پروفایل اینستاگرام شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد، و به افراد بیشتری امکان می‌دهد تا از اکانت شما سریع‌تر مطلع شوند. اگر چه اینستاگرام روش دقیق برای قرار گرفتن یک تصویر در این موقعیت بی‌نظیر را نشان نمی‌دهد، اکثر مردم بر این باورند که این ترکیبی از چندین عامل است. اول، آن را به استفاده منحصر به فرد خود از برنامه مناسب است، بنابراین هر جستجویی با جستجوی دیگر متفاوت خواهد بود. کریس اسمیت عوامل موثر زیر را پیشنهاد می‌کند:

  1. تعداد لایک که شما از فالوورهای خود در 10 تا 20 دقیقه ابتدای ارسال تصویر دریافت می‌کنید.

  2. رقابت نسبی در آن زمان. هر تصویر در زمان واقعی در برابر تصاویر دیگر رقابت می‌کند. مانند هر نوع سیستم سنجش محبوبیت، گاهی اوقات رقابت بیش از حد قوی است و گاهی اوقات ضعیف می‌شود.

  3. تعداد لایکی که از فالوورهای خود دریافت می‌کنید در مقایسه با لایک از کسانی که فالوور شما نباشند. اگرچه افرادی که با جستجوی هشتگ پیدا می‌کنند می‌توانند تصویر شما را لایک کنند، به نظر می‌رسد که وزن نسبی بیشتری نسبت به لایک کسانی که از دنبال کنندگان شما هستند، به شما داده می‌شود.

تسلط بر عملکرد اساسی اینستاگرام
تسلط بر عملکرد اساسی اینستاگرام

روش‌های دیگر استفاده از قسمت جستجو

کاربران می‌توانند در تب جستجوگر (Explore) با استفاده از نوار جستجو، بر اساس دسته‌ها و یا به سادگی با مرور تصاویر و ویدیوهای محبوب، پیمایش کنند. بیایید به طور خلاصه این گزینه‌ها را مرور کنیم.

اول، شما می‌توانید روی نوار ابزار جستجو ضربه بزنید و به دنبال افراد، هشتگ‌ها یا مکان‌ها بروید. با قابلیت جستجو بازی کنید تا یاد بگیرید چگونه رفتار کنید و سپس تلاش‌های خود را برای بهینه سازی نتایج ارتقاء دهید. اگر می‌خواهید یک اکانت شخصی یا بیزینس پیدا کنید، به سادگی با جستجوی کاربران در نوار جستجو، مانند نام یا بیزینس در شهر خود را آغاز کنید. اگر نمی‌توانید به کسی فکر کنید، از “MrJasonMiles” استفاده کنید. اگر JasonMiles# را جستجو کنید در دسته جیسون مایلز، اکثر آنها من نیستند. الگوریتم جستجو بر اساس نتایج مربوط به نام کاربری، نام پروفایل، هشتگ‌ها و مکان‌ها می‌باشد، بنابراین در هنگام انتخاب و  بهینه سازی پروفایل خود برای داشتن این عناصر دقت کنید!

دوم، شما ‌می‌توانید تصاویر را با دسته بندی نگاه کنید. این به شما اجازه می‌دهد جستجو خود را برای محتوای ایده‌آل برای موضوعاتی مانند خودرو، تفریح، موسیقی، سبک زندگی، ورزش، تناسب اندام، سرگرمی، حیوانات، هنر و غیره محدود کنید.

سوم، شما می‌توانید برای هشتگهای خاص، مانند instagrampower# جستجو کنید. نگران نباشید در مورد جزئیات هشتگ در مورد فصل 3 بحث خواهیم کرد. اگر برای هشتگ جستجو کنید، تصاویری را که برچسب‌گذاری شده‌اند و توسط کاربران اینستاگرم به اشتراک گذاشته‌اید را مشاهده می‌کنید. دنبال کردن کاربران که به طور مرتب از هشتگ‌های مربوط به صنعت شما استفاده می‌کنند، احتمالاً یک گام عاقلانه است.

چهارم، شما می‌توانید برای مکان‌ها و محتوا خاص جغرافیایی جستجو کنید. میخواهید ببینید چه تصاویر یا ویدیوها از محله شما به اشتراک گذاشته شود؟ کافی است برای آن جستجو کنید. شاید هم می‌خواهید ببینید که در مدیسون میدان باغ اتفاق می‌افتد، فقط آن را جستجو کنید.

پنجم، شما می‌توانید به سادگی فهرست تصاویری را که اینستاگرام فراهم می‌کند را مرور کنید. این کاربران ممکن است برای شما جالب نباشند. آنها ارائه شده است زیرا محبوب هستند، اما ضروری نیست که آنها را به عنوان یک گزینه مناسب دنبال کنید.

دوربین

برگه دوربین در وسط و پایین صفحه نمایش می‌باشد که توسط علامت + در داخل مربع قرار گرفته شده است. این یک روش جایگزین برای دسترسی به دوربین گوشی شما برای ارسال تصویر یا ویدئو فراهم می‌کند. شما همچنین می‌توانید به کتابخانه عکس گوشی خود دسترسی پیدا کنید. ویدیوی ضبط شده یا به اشتراک گذاشته شده از برگه دوربین می‌تواند از طریق این روش تا 60 ثانیه زمان داشته باشد. این زبانه، ویدیو را به فید اینستاگرام شما اضافه می‌کند. در فصل بعدی در مورد راه دیگری برای ایجاد فیلم‌ها از طریق قابلیت استوری صحبت می‌کنیم.

در نهایت، شما می‌توانید انتخاب کنید که آیا این روش دسترسی به دوربین گوشی شما مفید است یا اینکه از ابزار دوربین تلفن خود استفاده می‌کنید. دلیل منطقی این عملکردها در برنامه اینستاگرام این است که به شما اجازه می‌دهد تا تمام کارها از گرفتن تصویر تا ویرایش عکس را بدون خروج از برنامه انجام دهید (نگاه کنید به شکل 3-2).

برگه دوربین
برگه دوربین

شکل 3-2. برگه دوربین

در تب دوربین شما می‌توانید با انتخاب یک تصویر از کتابخانه، گرفتن یک عکس یا ضبط یک ویدیو شروع کنید. همچنین می‌توانید فلاش دوربین را روشن یا خاموش یا اجازه دهید آن را در حالت تشخیص خودکار قرار دهید. در نهایت، می‌توانید ضبط با دوربین جلویی گوشی و دوربین عقب خود را تغییر دهید.

هنگامی که شما حالت گرفتن یک عکس و یا انتخاب یک تصویر را از کتابخانه خود را انتخاب کنید، شما به یک صفحه ویرایشگر منتقل میشوید. صفحه ویرایش اینستاگرام شما اجازه می‌دهد دو فعالیت اصلی را انجام دهید. اول، شما می‌توانید تصویر را ویرایش کنید و سپس قرار دادن آن به شکل نهایی که می‌خواهید استفاده کنید. دوم، شما می‌توانید اطلاعات نوشته شده را که با تصویر شما همراه است تهیه کنید. هر دو این فعالیت‌ها برای اهداف بازاریابی حیاتی هستند. تأثیر اجتماعی ترکیبی از تصاویر و پیام رسانی است. موفقیت نهایی شما در اینستاگرام به طور عمده بستگی به انتخاب شما در این دو دسته دارد. بیایید نگاهی دقیق تر به هر موضوع بگذاریم. بعضی از این مطالب موضوع فصل‌های بعدی در این کتاب هستند، بنابراین ما به طور مختصر آنها را توضیح می‌دهیم.

اصلاح تصویر شما

اینستاگرام در مورد تصاویر است، بنابراین به نظر می‌رسد که صرف نظر از هر چیز دیگری که شما می‌خواهید از طریق اهداف بازاریابی انجام دهید، شما همچنین نیاز به تصاویری دارید که برای دنبال‌کنندگان ایده‌آل شما بسیار جذاب هستند. این موضوع در انواع بازارها و دسته‌ها متفاوت خواهد بود، اما مبانی عکاسی حرفه‌ای باید ذکر شود. بیایید از طریق گزینه‌های موجود برای ویرایش تصاویر خود در بخش زبانه دوربین اینستاگرام شروع کنیم:

تصویر خود را برش دهید. هنگام برداشت یک تصویر، سه هدف اصلی وجود دارد. اول، شما می‌خواهید تمرکز را زیاد کنید و تصمیم بگیرید که کدام عنصر تصویر باید نقطه کانونی اصلی باشد. دوم، شما می‌خواهید به طور کلی تمامی عناصر ناخواسته را از تصویر حذف کنید. در نهایت، شما می‌خواهید مشکلات ترکیب را اصلاح کنید و تصویر خود را با استفاده از قاعده سوم، نمایش دهید، که در صورت قرار گرفتن در مرکز آن، تصاویر جالب‌تر می‌شوند. ویژگی برش اینستاگرام به طور خودکار شبکه‌ای را نشان می‌دهد که خطوط یک سوم را نشان می‌دهد. برای تغییر اندازه تصویر به سادگی از تکه تکه کردن یا کشیدن تابع استفاده کنید تا تصویر کوچکتر یا بزرگتر شود.

بعد از اینکه محصول را نهایی کنید، روی Next کلیک کنید تا یک فیلتر را اضافه یا تصویر را ویرایش کنید. گزینه‌های شما عبارتند از:

گزینه‌های فیلتر علاوه بر این که به سادگی تصویر را حفظ کنید، در فیلترها به عنوان Normal اشاره شده است، شما همچنین می‌توانید طیف وسیعی از اثرات از فوق‌العاده پر جنب و جوش به سیاه و سفید را انتخاب کنید.

گزینه‌های ویرایش پس از اتمام استفاده از فیلتر، می‌توانید “ویرایش” را برای تغییرات بیشتر، از جمله تنظیم چرخش، روشنایی، کنتراست، ساختار، گرما، اشباع، رنگ، محو شدن، برجسته، سایه، اثر لنز و تغییر شیب، انتخاب کنید.

عنوان و متا دیتا

شما می‌توانید متا دیتا (metadata) را به تصاویر خود اضافه کنید تا فالوورهای شما در مورد تصویر بیشتر یاد بگیرند. متا دیتا اطلاعاتی است که با تصویر شما همراه است اما لزوماً در تصویر قابل مشاهده نیست. تهیه متا دیتا شامل موارد زیر است:

  1. اضافه کردن کپشن (زیر نویس). توضیح شما درباره تصویر بخش مهمی از آن است که اطلاعات بیشتر در مورد تصویر را در اختیار فالوورهای شما قرار می‌دهد. ما این موضوع را در فصل 11 با توضیحات بیشتر بررسی خواهیم کرد. علاوه بر توصیف تصویر و هر تماس برای اقدام (call to action) که می‌خواهید شامل شود، می‌توانید هشتگ‌ها را نیز اضافه کنید.

هشتگ یک سیستم طبقه‌بندی است که ابتدا در توییتر استفاده شده است. هشتگ کلمه‌ای است که در کنار علامت # قرار می‌گیرد، به عنوان مثال، sunset#. این موضوع اجازه می‌دهد تا تصویر در دسته تصاویری که دارای هشتگsunset  هستند، قرار گیرند. بسیاری از فعالیت‌های بازاریابی فوق‌العاده‌ای وجود دارد که می‌تواند با هشتگ انجام شود. ما در فصل 3 آنها را بیشتر توضیح خواهیم داد.

  1. تگ کردن مردم. شما می‌توانید اکانت مردم را به عکس اضافه کنید. شما به سادگی کلیک کردن روی تصویر ضربه بزنید تا فردی را که میخواهید تگ کنید را شناسایی کرده و سپس آنها را جستجو کنید. شما می‌توانید این مرحله را برای تگ کردن چندین نفر تکرار کنید. در زمانی که این کتاب در حال نوشتن است برای برچسب کردن افراد در یک ویدیو با استفاده از گزینه Tag people در مرحله آخر بارگزاری فیلم بوجود آمده است.

  2. اضافه کردن جزئیات مکان. اینستاگرام متا دیتای تصویر شما را شناسایی می‌کند، در صورتی که در دسترس باشد با ارائه گزینه‌های مکان مناسب که می‌توانید به سرعت انتخاب کنید به شما کمک می‌کند. اگر نام مکان مناسب ارائه شده را نمی‌دانید، می‌توانید نام یک مکان را تایپ کنید.

  3. اشتراک در سایر شبکه‌های اجتماعی. اگر در آنها اکانت دارید، می‌توانید تصاویر و ویدیوهای خود را همزمان در فیس‌بوک، توییتر و Tumblr به اشتراک بگذارید.

  4. تنظیمات پیشرفته. همانطور که قبلا ذکر شد، گزینه تنظیمات پیشرفته اجازه می‌دهد تا سازندگان بتوانند محتوای مارکدار را شناسایی کنند. همچنین اجازه می‌دهد تا شما بتوانید نظرات و فعال‌سازی گزینه به اشتراک گذاشتن پست‌های خود در فیس‌بوک برای تبدیل شدن به تنظیمات پیش فرض را مدیریت کنید.

اعلان

برگه اعلان که با نماد قلب نشان داده می‌شود، دارای یک نمای اولیه است (نگاه کنید به شکل 4-2). قسمت شما (You) امکان می‌دهد که مواردی را که اخیراً دریافت کرده‌اید را مشاهده کنید (لایک، کامت، فالوو، منشن). همچنین اجازه می‌دهد تا شما نتایج هر گونه تبلیغاتی که شما اجرا کرده‌اید را مشاهده کنید. این یک راه ساده برای مطلع شدن شما در مورد آنچه فالوورهایتان در مورد تصاویر و حساب شما انجام می‌دهند است. قسمت دنبال‌شوندگان
(the following) یک دیدگاه خلاصه درباره فعالیت اخیر افرادی است که شما دنبال می‌کنید. این به شما این امکان را می‌دهد تا در مورد چیزهایی که دیگران دوست دارند و اظهار نظر داشته باشند، مطلع شوید. نمایه‌های تبلیغاتی به شما برای تبلیغات فعلی تبلیغاتی دسترسی می‌دهد.

 

ادامه دارد …

برگرفته از کتاب قدرت اینستاگرام

 

کتاب قدرت اینستاگرام
کتاب قدرت اینستاگرام

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

1 دیدگاه

  • یک قابلیتی هم که هست ما می‌تونیم از طریق Close friends هم دوستانی که باهاشون بیشتر در ارتباط هستیم رو نسبت به پست‌ها و استوریهامون در جریان بگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *