در بازاریابی اینترنتی ، ایمیل مارکتینگ نقش زیادی دارد ، در این مطلب به اهمیت عنوان ایمیل ، یا همان Subject می پردازیم .

در بازاریابی از طریق نامه های پستی ، نوشته ی روی پاکت (متن ، دستخط ، رنگ و …) ، نوع بسته بندی ، تصویر تمبر و … حائز اهمیت است ، چرا که اولین جایی که مخاطب میبیند ، بخش هایی است که به آن اشاره کردم ، اما در خصوص ایمیل ، این موارد چگونه است ؟ بسته بندی مناسب ؟ تصویر تمبر ؟ دستخط ؟ رنگ و … .

 

در نامه پستی ، پاکت نامه به تنهایی می تواند جذب مخاطب را انجام داده و باعث شود ، مخاطب نامه را باز کند ، دستخط زیبا و متفاوت نیز همینطور خواهد بود ، و سایر مواردی که به آنها اشاره کردیم ، هر کدام می توانند به نوعی سبب ترغیب مخاطب برای بازکردن نامه و مطالعه آن شوند . اما این داستان در ایمیل مارکتینگ ، داستانی متفاوت است ، چرا که در عنوان ایمیل ، هیچ کدام از موارد نمیتوانند به یاری کلمات بیایند .

 

ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ

در عنوان ایمیل مارکتینگ ، فقط کلمات هستند و بس !

این موضوع ، اهمیت انتخاب عنوان مناسب برای ایمیل را می رساند ، وقتی تنها ملاک ارزیابی کاربر کلمات هستند ، کار دشوار تر می شود ، البته وقتی بدانید که طبق آمار منتشر شده توسط business2community ، نزدیک به ۶۵ درصد از مردم ، دلیل بازکردن ایمیل های خود را عنوان می دانند ، کار دشوار و دشوار تر خواهد شد .

در عنوان ایمیل تا می توانید باید جلب توجه کنید ، البته نه به هر قیمتی ، اگر عنوان با متن سازگاری نداشته باشد ، صرفا اسپم ارسال کرده اید !

برای اینکار می توانید از روش های زیر استفاده کنید .

۱ ) انتخاب مخاطب : فارغ التحصیلان رشته کامپیوتر ، شرایط فروش لپ تاپ بصورت شرایطی

این عنوان سبب می شود ، فارغ التحصیلان رشته کامپیوتر احساس کنند ، موقعیتی خاص برای آنها وجود دارد و اگر از آن استفاده نکنند ، ضرر کرده اند . لذا باعث جلب توجه می شود .

۲ ) نوید آینده : رهایی از خشکی دستان شما در سرمای زمستان

شخصی که خشکی دست ، امانش نمی دهد ، این عنوان برای او فرشته ی نجاتی است که به سراغش آمده .

۳ ) ایجاد ترس : کار بیش از ۴ ساعت با کامپیوتر ، ۴۰ درصد نزدیکتر به مرگ و یا صندلی مناسب کامپیوتر شما ، بهتر از صندلی انتظار دکتر است

این عنوان نیز ، با ایجاد ترس سبب باز کردن ایمیل می شود .

۴ ) ارائه اطلاعات کامل : با روزی یکساعت مطالعه متخصصی بی نظیر شوید .

ارائه یک جمله ی کامل که گاهی می تواند با آمار نیز همراه باشد ، سبب جلب توجه شده و مخاطب را به متن می کشاند .

۵ ) سوال تعجب برانگیز : کشورهای بزرگ دنیا ، با آلودگی هوا چه کرده اند ؟

این سوال بسیاری از مخاطبین است ، زمانی که این عنوان را برای خبرنامه مدیریت شهری انتخاب کردیم ، میزان باز شدن ایمیل در حدود ۱۵% افزایش یافت .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *