چسبندگی در اینترنت، چگونه مشتریان بارها و بارها برای خرید بیشتر مراجعه کنند

چسبندگی در اینترنت، چگونه مشتریان بارها و بارها برای خرید بیشتر مراجعه کنند


چسبندگی در اینترنت ، چگونه مشتریان بارها و بارها برای خرید بیشتر مراجعه کنند

سه ثانیه وقت دارید. دینگ، دینگ، دینگ، و خوب آنها رفتند. چطوری می‌توان بازدیدکنندگان را مجبور کرد بیشتر بمانند؟ چسبندگی کلمه تخصصی اینترنت برای تشویق بازدیدکنندگان به حضور بیشتر در سایت است. چسبندگی معمولاً با 3 عامل در ارتباط است:

1.

مدت: بازدیدکنندگان چه مدت در سایت شما هستند؟

2.

عمق: بازدیدکنندگان تا چه عمقی به جستجو می‌پردازند؟

3.

دفعات: بازدیدکنندگان هر چند وقت به سایت شما سر می‌زنند؟

شرکت‌های بزرگ میلیون‌ها دلار برای افزایش چسبندگی سایت ‌خود خرج می‌کنند. به عنوان مثال کاربران سایت بینگو (www.bingo.com) ظرف مدت 1 ماه به طور متوسط بیش از 500 دقیقه معادل بیش از 8 ساعت در این سایت به بازی بینگو پرداخته‌اند. این سایت هر سه توانایی چسبندگی را با موفقیت گذرانده است: مدت، عمق و تکرار. دلیلی که سایت‌های غول اینترنتی مثل Yahoo، Ebay و CNN این همه به چسبندگی علاقمندند آن است که تبلیغات راهبرد اصلی آنها برای پول درآوردن است. آنها می‌خواهند به تبلیغ‌کنندگان (کسانی که سفارش تبلیغ می‌دهند) نشان دهند چه تعداد چشم در سایت آنها در حال گردش است. این تبلیغ‌کنندگان می‌دانند هر چه زمان ماندگاری این چشم‌ها در سایت بیشتر باشد، شانس بیشتری برای کلیک روی بنر تبلیغ آنها وجود دارد. به این دلیل است که سایت‌های برتر اینترنتی برای افزایش چسبندگی صفحات‌شان در تب و تاب‌اند.

در بررسی یکی از سایت‌های چسبنده یعنی Ebay به این عبارت درباره چسبندگی برخوردم: چه چیزی باعث چسبندگی سایت می‌شود؟ داگ مک فارلند، معاون اول و مدیر سایت مدیا متریکس اصول چسبندگی را توضیح می‌دهد و در طی آن اثر چهار C را بیان می‌کند: جامعه، محتوا، ارتباط و تجارت و از بین آنها محتوا از 3 مورد دیگر مهم‌تر به نظر می‌رسد. تحقیقات فاستر در زمینه رسانه آشکار می‌کند 75% استفاده‌کنندگان به سایت محبوب‌شان فقط به خاطر محتوای قدرتمند و جریان مداوم اطلاعات آنها بر می‌گردند.

عاقلانه به نظر می‌رسد ولی خیلی به این حرف‌ها در مورد چسبندگی توجه نکنید. اگر در حال راه‌اندازی سایت‌تان هستید، نمی‌توانید به فروش فضایی تبلیغاتی در آن بپردازید مگر آنکه سایت‌تان ماهانه ده‌ها هزار کلیک و بازدید داشته باشد. هدف اصلی تبلیغات نیست. هدف امکان خلق هرچه سریع‌تر جریان‌های پول از طریق فروش کالاها و خدمات است. شما زمان و پول کافی برای ساخت یک سایت چسبنده ندارید و به همین دلیل نباید زیاد نگران چسبندگی باشید. اینکه چقدر بازدیدکنندگان در سایت شما می‌مانند، چقدر در عمق آن می‌روند و چه تعداد دفعه به آن باز می‌گردند در مرحله اولیه طراحی و فعالیت سایت از اهمیت زیادی برخوردار نیست. آنچه اکنون مهم است سرعت است. سرعتی که طی آن مردم راضی می‌شوند ایمیل شان را به شما بدهند. اگر اجازه دهند با آنها در ارتباط باشید. آنگاه شما چسبندگی را دراختیار دارید. شما هرچه بخواهید زمان دارید آنها را از طریق ایمیل درباره عجایب سایت‌تان مطلع کنید. اگر ایمیل را به دست نیاورید آنها برای همیشه رفته‌اند.

چسبندگی برای شرکت‌های بزرگ است. سعی نکنید از آنها تقلید کنید. مدل آنها این است که توری عظیم پهن کنند و میلیون‌ها نفر را به چسبیدن به آنها دعوت کنند. اطلاعات آنها مثل اقیانوسی به عمق یک کف دست است. شما بایدکاملاً بر عکس آن را انجام دهید. اطلاعات و یا محصول شما باید به طول یک کف دست ولی به عمق یک اقیانوس باشد. در یک مورد بخصوص متخصص شوید. به میلیون‌ها بازدیدکننده برای کسب میلیون‌ها دلار نیاز ندارید. از صدها میلیون کاربر اینترنت فقط باید 10 هزار نفر به خصوص را راضی کنید که برای ایجاد یک ارتباط با شما همکاری کنند. این 10 هزار نفر شما را ثروتمند می‌کنند.

چرا؟ چون 70% از کاربران اینترنت از آن برای دسترسی به ایمیل‌شان استفاده می‌کنند، نه برای گشت زدن در اینترنت. اگر بتوانید اجازه ارسال ایمیل را از آنها دریافت کنید، شاید هیچگاه نیاز نداشته باشید به سایت‌تان مراجعه کنند. قضیه جذب چشمان آنها به سایت‌تان نیست. قضیه تشویق چشمان آنها به بررسی پیام‌های ایمیلی شماست. این نوعی از چشم است که شما می‌خواهید.

مزیت بی‌انتهای اینترنت

در واقعیت مفهوم چسبندگی در خلاف جهت مزیت‌های اینترنت است. وقتی به اینترنت فکر می‌کنید آیا به یاد سرعت نمی‌افتید؟ آنچه مردم واقعاً از اینترنت می‌خواهند، یافتن سریع راه حل برای مشکلاتشان است. آیا شما به دنبال مشتریانی هستید که برای بازی بینگو چندین ساعت در هفته وقت می‌گذارند و کار و زندگی ندارند؟

مشتریانی که شما به دنبالشان هستید به دنبال تجربه‌ای چسبناک نیستند، آنها به دنبال نتایج سریع، ارسال سریع و گرفتن جواب در لحظه نیازهایشان به همراه همکاری نفر به نفر هستند. سریع، رایگان، متناوب. این‌ها نکات مهم هستند. اگر کسب وکارتان را در اطراف این مزایا پایه‌ریزی کنید، تجارتی خواهید داشت که در آرزوها هستند.

سرعت در مقابل چسبندگی

در آخر، شما به دنبال آن خواهید بود که چسبندگی به سایت‌تان اضافه کنید. ولی در ابتدای کار مهم، دغدغه شما سرعت خواهد بود، سرعتی که بر اساس آن مردم راضی می‌شوند آدرس ایمیل‌شان را به شما بدهند. در اینجا به 9 روش افزایش سرعت و چسبندگی در سایت‌تان می‌پردازیم.

 

ادامه دارد …

منبع: کتاب جریان های چندگانه درآمد اینترنتی

کتاب جریان های چندگانه درآمد اینترنتیکتاب جریان های چندگانه درآمد اینترنتی

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

2 دیدگاه

  • سپاس از این محتوای خوب

    سوالی برام پیش اومد
    آیا برای مشخص شدن میزان و درصد دقیق چسبندگی سایتمون افزونه یا سایت و برنامه خاصی وجود داره ؟

    • پست های بعدی در مورد نحوه چسبندگی سایت و روش های ایجاد چسبندگی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *