زنگ ساعت به صدا در می آید. صبح روز شنبه است. جمعه شب تا دیر وقت بیدار بودید و باید تا دو ساعت دیگر سر کار بروید. حس بیرون آمدن از رختخواب را هم ندارید, چه برسد به انجام وظایف صبحگاهی تان. چطور می توانید صبح ها از رختخواب بیرون بیایید و در عین حال انرژی بیشتری داشته باشید؟ برخی از این راهکارها را امتحان کنید:

۱- ساعت تان را تنظیم کنید تا موسیقی مورد علاقه تان را پخش کند

صدای زنگ اکثر ساعت ها آزار دهنده است و حسی از اضطراب را در بیشتر مردم بوجود می آورد. بنابراین با استفاده کردن از این ساعت های زنگ دار رایج, اولین فکری که سر صبح به ذهنتان می رسد فکری منفی است. این بدترین راه برای شروع روزتان است! در عوض, من توصیه می کنم زنگ ساعت تان را بروی موسیقی تنظیم کنید که باعث شادی تان بشود. با اینکار اولین فکری که سر صبح به ذهنتان می آید فکری خوب است. بر خلاف صدای آزار دهنده ساعت های رایج, حتی دلتان نمی خواهد که دکمه به تعویق انداختن را بفشارید! فقط دلتان می خواهد که بلند شوید و تکانی به خودتان بدهید, و وقتی دلتان بخواهد که بلند شوید نمی توانید که بخوابید…. پس قبل از اینکه خودتان هم متوجه بشوید, بر می خیزید و برای روز پیش رو آماده هستید!

۲- اندکی بعد از بیدار شدن نوشیدنی کافئین دار مصرف کنید

اغلب مردم پس از بیدار شدن احساس رخوت و بی حالی دارند و تا یکی دو ساعت بعد از بیداری این حس در آنها است. این احساس باعث می شود که بهره وری تان پایین تر بیاید, و به این معناست که زمان بیشتری را برای وظایف خاص بیش از آنچه که نیاز است اختصاص می دهند. برای از بین بردن این حس رخوت در صبح, حدود ۱۵ دقیقه بعد از بیدار شدن چای یا قهوه بنوشید. اینکار مانع از این می شود که برای خوابیدن به رختخواب برگردید, و انرژی کافی برای تکمیل سریع تر وظایف صبحگاهی تان را به شما خواهد داد و باعث می شود که بموقع سر کار بروید.

۳- ساعت تان را دورتر از تختخواب بگذارید

با قرار دادن ساعت تان در فاصله دورتری از تختخواب, باید برای خاموش کردن آن از جایتان برخیزید. خارج شدن از رختخواب معمولا سخت ترین بخش بیدار شدن است. بواسطه سریع تر خارج شدن از رختخواب, شانس بیدار شدن و آغاز روزتان بالا تر خواهد رفت. قرار دادن ساعت در کنار تختخواب باعث می شود که برای تان فشردن دکمه تعویق انداختن آسان تر بشود و بیشتر بخوابید.

۴- صبح ها کمی ورزش کنید

انجام برخی از تمرین های ورزشی سبک در سر صبح باعث آزاد شدن اندورفین در بدنتان می شود و به شما انرژی بیشتری می دهد. مدت زمان مطلوب و شدت ورزش از فردی به فرد دیگر متفاوت است. من پس از تمرین کوتاهی در سالن ورزشی, احساس انرژی بیشتری پیدا می کنم و آماده می شوم تا روزم را شروع کنم.

۵- درست قبل از اینکه به رختخواب بروید آب بنوشید

با نوشیدن آب, اولین کاری که صبح ها انجام می دهید این است که به دستشویی بروید که همین امر باعث می شود بلند شوید و مانع این می شود که به رختخواب برگردید. بهر حال, سعی کنید تا چند ساعت قبل از خوابیدن زیاد آب نخورید چون همین امر باعث می شود که نیمه های شب برای دستشویی از خواب بلند شوید. من توصیه می کنم زمان مطلوب و مقدار آبی را که باید قبل از خوابیدن بخورید را چند بار امتحان کنید تا بهترین حالت ممکن را پیدا کنید.

۶- پرده ها را باز نگه دارید

باز گذاشتن پرده اتاق خواب تان در شب باعث می شود که نور صبحگاهی داخل اتاق بتابد و از خواب بیدار شوید. نور خورشید همچنین منبع غنی از ویتامین D است, که منبع طبیعی از انرژی می باشد.

۷- قبل از خواب غذای سبک بخورید

یکی از دلایلی که وقتی صبح ها بیدار می شوید بی حال و کسل هستید به این خاطر است که در ۸ ساعتی که خواب بودید چیزی نخوردید. خوردن یک میان وعده کوچک قبل از خواب می تواند به جلوگیری از این احساس کمک کند. من معمولا ماده غذایی کم کربوهیدرات, با هضم آسان, مانند پنیر, شیر, ماست, و/یا کره بادام زمینی می خورم. مواد غذایی سنگین هضمش مشکل است و باعث می شود که شب ها خوب نخوابید, پس بهتر است که برای پیدا کردن مقدار و نوع ماده غذایی که شب ها قبل از خواب باید بخورید چند بار اینکار را روی مواد غذایی مختلف امتحان کنید.

۸- بعد از بیدار شدن غذا بخورید

خوردن ماده غذایی ساده و با هضم آسان باعث می شود که سر صبح انرژی تان افزایش پیدا کند. همانطور که بالا گفته شد, در طول ۸ ساعت خوابیدن بدن تان با هیچ ماده غذایی تغذیه نشده است. من توصیه می کنم تکیه های میوه, یک لیوان شیر و یا ماست بخورید.

۹- هر روز سر ساعت معینی بخوابید و بیدار شوید

حفظ برنامه خواب مرتب و پایدار به شما کمک می کند تا بدنتان ریتم طبیعی خودش را پیدا کند. با انجام این کار هر روز بصورت طبیعی سر همان ساعت می خوابید و بیدار می شوید. وقتی بیدار می شوید احساس طبیعی تری خواهید داشت و بنابراین انرژی بیشتری صبح ها خواهید داشت. بعلاوه کمک می کند که راحتر به خواب بروید. و داشتن خواب کافی به شما کمک می کند تا انرژی بیشتری داشته باشید. بیدار ماندن تا دیر وقت, وقتیکه صبح ها باید زود بیدار شوید برای سطح انرژی تان بسیار مضر است.

۱۰- کاری انجام بدهید که از انجام دادنش سر صبح لذت می برید

تحریک کردن ذهن با انجام فعالیت های آرامش بخش و الهام بخش به شما انرژی می دهد. یادتان باشد که باید کار جالبی انجام بدهید که باعث شود برای خارج شدن از رختخواب سر صبح اشتیاق داشته باشید.

۱۱- برای کار خاصی با کسی صبح ها قرار بگذارید

داشتن “حس مسئولیت و پاسخگویی” یکی از موثرترین محرک ها است. اگر شخصی برای کاری به شما وابسته باشد و یا پیشرفت کارتان را کنترل کند, برای انجام اینکار انگیزه خواهید داشت. برنامه ریزی برای صبحانه و یا تمرین ورزشی با یک همکار به شما مهلت مشخص برای رسیدگی به کارهایتان را صبح ها خواهد داد, بنابراین اینکار باعث تحریک شما برای شروع روز می شود.

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *