چگونه بهترین محصولات را برای فروش آنلاین انتخاب کنیم (قسمت دوم)

چگونه بهترین محصولات را برای فروش آنلاین انتخاب کنیم (قسمت دوم)


مرحله انتخاب

مرحله انتخاب عبارتست از جایی که تصمیم شما شکل خواهد گرفت.با مقدار قانونی از داده از دو مرحله قبل شما اکنون آماده اظهار نظر کوتاهی در مورد ایده های محصول و ارزیابی یکی از موارد قابل قبول برای فروشگاه آنلاین و کسب و کار اینترنتی خود هستید.

۴_ محدوده های کلیدی را برای انتخاب محصولات مناسب برای فروش انتخاب کنید

برخلاف مرحله ارزیابی اکنون شما دیدی واقعی از جایی که میخواهید هدایت شوید دارید.اکنون همه چیز واضح تر است.اگرچه این مرحله کمک خواهد کرد به شما تا زمینه های کلیدی را تایید کنید که میتواند به صورت بالقوه محصول شمارا هل بدهد یا بکشد تا در محیط مرگ آور تجارت الکترونیک موفق شود.

اصلاح کردن ایده های محصولتان

یادتان است از شما پرسیدیم برای لیستی کوتاه با حداقل ۵ تا۱۰ ایده محصول در مرحله استراتژی؟ حالا شما برای اصلاح این ایده های محصولات به استفاده از این فیلتر های ارزیابی اولیه که در ادامه آمده نیاز خواهید داشت.

هدف در اینجا انتخاب ۳ تا یا ۵ تا از بهترین محصولات برای فروش آنلاین نیست اگرچه شما به درک مناسب هریک از ایده ها نیاز دارید. اگر به فرض تمام ایده های محصول امکانپذیر باشدآنگاه میتوانید آنها را دوباره برای فرایند ارزیابی نهایی لیست کنید. شما اینبار به دنبال پتانسیل هستید.

برای مثال، بیایید پنج ایده محصولات زیر را تست کنیم:

۱.تارو

۲.ساعت سفارشی

۳.غذای ارگانیک

۴.میوه خشک شده

۵.لباس آنلاین

الف) ایده محصولات را با روندهای گوگل مقایسه کنید: روندهای گوگل یک پلت فرم است که فرکانس یک عبارت جستجو مشخص نسبت به حجم جستجو را نمایش می دهد. این به راحتی می تواند نمایشی بصری از روند خطی یک واژه جستجوی خاص را به شما نشان دهد.

چگونه از روندهای گوگل برای مقایسه ایده های محصول استفاده کنیم

برای راهنمایی شما در استفاده روندهای گوگل در مقایسه ایده های محصول اینجا مروری گام به گام برآن داریم.

  1. ۵ ایده محصول را برای مقایسه لیست کنید:گوگل به شما اجازه جست و جوی ۵ مورد همزمان را میدهد.

۲.اولویت بندی کنید انتخاب هایتان را بر اساس چهار جعبه بالا:

اول.کشور:اخیرا انتخاب براساس منطقه یا قاره وجود ندارد اما شما میتوانید با انتخاب ‘Worldwide’ یه نمای کلی جهانی داشته باشید.

دوم.محدوده زمانی روندهای گوگل اجازه محدوده زمانی می دهد براساس اینکه چه مقدار اخیر و چه مقدار قدیم ازین آرشیوها برای سرچ استفاده شده است.

سوم.دسته بندی شما می توانید براساس دسته بندی خاص مانند سرگرمی ها مسافرت مالی خرید ورزشی و خیلی موارد دیگر آنهارا فیلتر کنید.

چهارم.منبع این انتخاب میتواند منبع داده را فیلتر کند جایی که استفاده کننده عبارات را جست و جو می کند شما همچنین می توانید بین موارد زیر یکی را انتخاب کنید: جست و جوی وب جست و جوی عکس جست و جوی اخبار خرید گوگل یا جست و جوی یوتیوب.

۳.علاقه به زمان- با توجه به روندهای گوگل اعداد نشان میدهد علاقه های جست و جو مربوط به بالاترین قسمت در چارت است که محدوده و زمان را میدهد. ارزش ۱۰۰ بالاترین محبوبیت عبارت است ارزش ۵۰ یعنی که آن عبارت نیمی از محبوبیت را دارد.به همین ترتیب نمره ۰ یعنی آن عبارت کمتر از ۱% محبوبیت کل را دارد.

 ۴.علایق براساس محدوده  براساس استاندارد های روندهای گوگل ارزش ها از ۰تا۱۰۰ نمره بندی میشوند جوری که ۱۰۰ محدوده ای با بالاترین حد محبوبیت ارزش ۵۰ محدوده ای که نیمی از محبوبیت را دارد و ارزش ۰ یعنی که عبارت کمتر از ۱% محبوبیت کل را دارد.

۵.هرکدام از عبارات جست و جو با تجزیه و تحلیل عمیق برای شما معرفی میشود تا با باریک کردن ایده محصول به شما کمک کند تا کیس مناسبتان را بیابید.

۶.سوالات مربوطه. باتوجه به روندهای گوگل استفاده کننده عبارات شمارا جست و جو میکند و همچنین این سوالات را شما میتوانید بوسیله واحد های زیر آنهارا مرتب کنید:

Top بالاترین محبوبیت در سوالات جست و جو شده ،نمره دهی در یک مقیاس نسبی است که در آن ۱۰۰ بالاترین ارزش را در عبارات جست و جو دارد ۵۰ نیمی از معمول جست و جو و ۰ مقداری کمتر از ۱% بیشترین جست و جو را دارد.

  1. برای مثال من میخواهم غذای ارگانیک رو تجزیه و تحلیل کنم. براساس نتایج فیلترtop در زیر عبارت جست و جوی غذای ارگانیک تقریبا با کودک و سلامتی آمیخته است. این به من توازن بالقوه میدهد.

  2. اگر من فیلتر را به Rising تغییر دهم من همچنین می توانم یک نگاه اجمالی به افزایش تعداد پرس و جو مربوط به غذاهای ارگانیک در دوره اخیر داشته باشم.اکنون میتوانم اعتبار دهی کنم مردمی که برای محصولات غذایی نزدیکشان جست و جو میکنند.

۹.من میتوانم همچنین روی هریک از پرس و جوهای مربوطه کلیک کنم تا بدانم روند تغییر آنها به چه شکلی است من میتوانم ببینم که در حال حاظر علایق مردم با پرسش های مربوط به غذای ارگانیک نزدیک من فوق العاده است. بنابراین، ایده ای برای ارزیابی مواد غذایی ارگانیک ارائه می دهیم.

بهترین محصولاتتان را انتخاب و ارزیابی کنید

ارزیابی پیش فلیترینگ لیست کوتاه ایده های محصول را به محصولات باکیفیت تر مرتب خواهد کرد. این بار شما برای بدست آوردن بهترین محصول با چند بررسی سطح بالا آماده اید.این کار شما را با سوالات مختلف که باید پاسخ بدهید و چک لیستی که باید علامت بزنید مواجه خواهد کرد.

الف_ارزیابی تقاضای بازار: در این کار شما باید به سوالات زیر پاسخ بدهید:

۱.در جامعه هدف من تقاضایی وجود دارد؟ اگر نیست جامعه نزدیکتری هست که برای کالای بالقوه من تقاضا وجود داشته باشد؟

۲.بازار بالقوه من چقدر بزرگی دارد؟

ابزار پیشنهادی: Google Trendscan همچنان می تواند یک پلت فرم مفید برای کشف تقاضای بازار برای یک محصول خاص باشد. شما همچنین می توانید برای این جستجو از Google Search استفاده کنید.

ب_ روند های گوگل را برای جداسازی ایده محصول دوباره انجام دهید: اگر میخواهید تا ایده محصول انتخابیتان را جلو ببرید شما به جست و جوی دوباره نیاز دارید از روند های گوگل برای فهمیدن اینکه چه کشورهایی بیشترین سرچ محصول را انجام میدهند و چه جست و جوهای مشابه ای بوسیله استفاده کنندگان انجام می شود استفاده کنید.

برای مثال من غذای ارگانیک را انتخاب کرده ام و میخواهم در مورد آن بیشتر بدانم.

شما همچنین می توانید برای یافتن بهترین مورد با نتایج داده ها بازی کنید

راهبرد پیشنهادی: شما همچنین می توانید یک رویکرد سنتی تر را از طریق مطالعه امکان سنجی جامعه مورد نظر خود برای تعیین حیات محصول استفاده کنید.

پ_ارزیابی چشم انداز رقابتی: بعد از دانستن اینکه بازار هدف شما کجاست و چه اندازه بزرگی دارد شما به فهمیدن اینکه چه سطحی از رقابت در آن است نیاز دارید.

۱.از جست و جوی گوگل استفاده کنید،کالایتان را در جست و جوی کلیدی وارد کنید و صفحه های نتایج را چک کنید اگر شرکتی آنلاین با محصول بالقوه شما وجود دارد.

  1. اگر وجود دارد، تعداد شرکت های تجارت الکترونیک چقدر است؟

۳.چه مدت است که در این شغل هستند؟

۴.آیا آنها محصول دیگری را به جای محصول من انتخاب کرده اند؟

۵.آیا آنها شرکتی چند ملیتی یا متوسط یا کوچک هستند؟

۶.آیا بازارهدف آنها با من متفاوت است؟

ابزار پیشنهادی: جست و جوی گوگل میتواند در شناخت رقبای حاضر در رقابت فعلی کمک کند. این مزیت شمارا مشخص می کند اگر شما بخواهید دنبال فروشگاه آنلاین باشید.

ت_ارزیابی هزینه هایتان هزینه های شما عوامل بسیاری دیگر را تعیین می کند، اول از همه قیمت فروش، سودآوری شما و بازگشت سرمایه شما خواهد بود.

ث_ارزیابی قیمت فروش براساس هزینه ی پروژه شما شما باید مشخص کنید چه میزان میتوانید محصول را آنلاین بفروشید.

  1. شما می توانید یک مطالعه امکان سنجی انجام دهید و از مصرف کنندگان خود در مورد اینکه آیا اگر این محصول به آنها پیشنهاد شود چقدر مایل اند پرداخت کنند، بپرسید.

۲.شما باید همچنین اینکه رقبایتان در حال حاضر چه مقدار میفروشند را چک کنید تا راهبرد قیمت گذاری که اجرا خواهد شد را مشخص کنید.

ج_ارزیابی مشخصات و منافع محصول: معیارهای فیزیکی و مزایای محصول را در این گام مشخص کنید.

۱.چه چیزی محصول شمارا از رقابت مجزا می کند؟

۲.کالای بادوام است یا فاسد شدنی یا مصرفی؟

۳.ابعاد وزن و شکل آن چگونه است؟

۴.بسته بندی اولیه و ثانویه شما چیست؟

۵.محصول شما چگونه به مصرف کننده سود میرساند؟

چ_ارزیابی محصول را با تجزیه و تحلیل قوت ها ضعف ها فرصت ها و تهدیدها اعمال کنید: شما میتوانید چیزهایی را که در مرحله ارزیابی انجام دادید اعمال کنید تا ایده محصول خود را انتخاب کنید.

ابزار پیشنهادی: Bizplanis یک طرح کسب و کار مدرن ساز است که به شما راهنمایی برای محکم کردن ایده کسب و کار اینترنتی با تحلیل های مالی صنعتی و بازار می دهد.

مرحله اجرا

در طول این مرحله شما تصمیم آگاهانه درباره اینکه میخواهید محصولتان چگونه باشد چه ویژگی هایی داشته باشد با چه مشخصاتی و منافعی دارید. مرحله اقدام تصمیم های شمارا به برنامه های مشخص تبدیل می کند.

۵_چگونه محصول خود را بدست آوریم

بدست آوردن محصولتان به نظر کار ساده ای به نظر می آید.اگرچه قبل از اینکه شما حتی بتوانید به این قسمت برسید نیازدارید بدانید چه باید بخرید چه زمان باید بخرید و چه مقدار باید بخرید. شما همچنین نیاز دارید تصمیم بگیرید درمورد اینکه از مواد خام استفاده کنید یا از خرده فروشی یا عمده فروشی بخرید عواملی هستند که باید در نظر بگیرید پس بیایید این هارا در گام بعدی بشکنیم به چند قسمت.

چهار روش معمول برای بدست آوردن محصولات و اقلام:

الف_ساخت:این یعنی که شما خودتان محصول را خواهید ساخت

ب_تولید:اگر شما این نوع اکتساب را انتخاب کنید شریک تجاری پیدا خواهید کرد که محصول را منحصرا برای شما  تولید خواهد کرد.

پ_عمده فروش:اگر شما بخواهید عمده فروش را در نظر بگیرید شما کالارا از یک فروشنده دیگر خواهید خرید و خودتان میفروشید..

ت_ ارائه (کالا) با تحویل مستقیم از تولید کننده به خرده فروش یا مشتری: این نوع از روش مدیریت زنجیره تامین کالاهای موجود در انبار را حفظ نمیکند اما در عوض سفارشات مشتری و جزئیات حمل و نقل را به فروشنده دیگری یعنی شخص ثالث که سفارشات را مستقیما به مشتری تحویل می دهد، انتقال می دهد.

۶_چگونه تامین کننده را تعیین کنیم

با اتخاذ این روش یعنی شما یک محصول مصون از خطا و شکست آماده برای موفقیت تجاری آنلاین دارید. و بله این یک فرایند دشوار و دقیق است قبل ازین که شما نهایتا به این برسید: تعیین محل تامین کننده

تامین موادتان براساس روش زنجیره تامینتان مشخص خواهد کرد چگونه با تامین کنندگانتان در ارتباط خواهید بود.در اصل موارد زیر چیزهایی هستند که باید یادداشت بردارید:

اگر شما تصمیم به ساخت محصولات دارید مواد خام را تهیه خواهید کرد.

اگر شما تولید را انتخاب کردید به شخص ثالث برای تامین نیاز خواهید داشت.

اگر شما عمده فروشی را انتخاب کردید شما با تولید کننده ها یا سایر توزیع کننده ها در ارتباط خواهید بود

اگر شما تصمیم به رساندن مستقیم به دست مصرف کننده را دارید شما به توافق نامه با تولید کننده ها یا توزیع کننده هایی دارید

 

تامین داخلی در برابر خارجی

الف_ تامین داخلی: تامین داخلی زمانی رخ میدهد که تحویل یا تولید محصول بین خریداران محلی داخل محدوده کشور محلی باشد.

منافع تامین داخلی

۱.زنجیره تامین کوتاه تر است بنابرین احتمال تحویل سریع تر و هزینه کمتر افزایش می یابد.

  1. بازرسی مدیریت و برنامه ریزی تضمین کیفیت آسان تر

۳.افزایش تصویر برند با سرمایه گذاری در جامعه محلی

معایب تامین داخلی

۱.مسائل اخلاقی احتمالی ناشی از نزدیکی بین تامین کنندگان و کارکنان

  1. راحت تر تشویق شدن رقابت محلی بالقوه

ب_تامین خارجی: تامین خارجی هنگامی اتفاق می افتد که تحویل و تولید محصولات بیرون از مرزهای جغرافیایی قرارداد بسته شود.

منافع تامین خارجی

۱.افزایش منابعی که در کشور محلی وجود ندارد

۲.یافتن گزینه های جایگزین برای تامین کنندگان.

  1. استفاده از یک سیستم مدیریت زنجیره تامین کارآمد و پیچیده تر

معایب تامین خارجی

۱.تفاوت در مناطق زمانی و زبان ها باعث افزایش هزینه ها می شود

  1. خطرات سیاسی و مالی ناشی از تفاوت های جغرافیایی

جایی باید به دنبال تامین کنندگان رفت:

الف_جست و جوهای آنلاین: اینترنت دارای مجموعه ای گسترده از فهرست ها فقط در نوک انگشتان شما است. به علاوه، حضور آنلاین عرضه کننده، نشانه خوبی برای فروشگاه آنلاین شماست.

ب_فهرست های آنلاین: در زیر سایتهای شامل فهرست های داخلی و خارجی اند.

  1. Alibaba

  2. AliExpress

  3. ThomasNet

  4. MFG

  5. Kompass

  6. Makers Row

پ_فهرست کسب و کار/تلفن های محلی

بسیاری از شرکت های مخابراتی اطلاعات کسب و کار محلی شامل شماره های تلفن و آدرس های کسب و کار را ارائه می دهند.

ت_روزنامه: بعضی ازنشانی کسب و کارها در روزنامه های محلی شما یافت میشود.

ث_ارجاعات، شبکه های محلی و اجتماعی:

شما میتوانید از خانواده تان دوستانتان و همکارانتان درباره ارجاعات بپرسید. شبکه سازی از طریق گروه های رسانه های اجتماعی و رویدادهای تجاری محلی نیز ابزار خوبی برای یافتن تامین کنندگان قانونی است.

بستن شرایط و معاملات با تامین کنندگان

الف_درخواست مظنه: : درخواست مظنه قیمت، که اغلب به نام RFQ نامیده می شود، یک روش تجاری معمولی است که به عنوان دعوت به تامین کنندگان برای پیشنهاد محصولات یا خدمات خاص مطرح می شود.

RFQ باید شامل تمام پارامترهای مربوط به خرید مورد نظر باشد مانند:

  1. قیمت هر دانه یا هر مورد از خدمات

  2. سطوح کیفیت

۳.مقدار حجم و حداقل ارزش های سفارش داده شده

  1. الزامات تحویل

۵.شرایط و مفاد

جدول زیر انواع قرارداده های رایج را باتوجه به کلبه مدیریت پروژه نشان میدهد

نوع قرارداد

توضیح

ریسک

 

حقوق ثابت

هزینه ثابت برای کالاها یا خدمات ارائه شده خوب و ساده

فروشنده ریسک افزایش هزینه دارد

زمان و مواد

شما برای تکمیل کار برای زمان و مواد میپردازید

خطر کم تا زمانی که قرداد شامل نه به بشود

قیمت واحد

هزینه هر مورد یا ساعت خریداری شده.

ریسک کم

گاهی اوقات این برنامه ها شامل انگیزه ها هستند

مانند “خرید اقلام بیشتر و هزینه هر

آیتم. “

هزینه اضافه

هزینه کالاها و خدمات به علاوه ی حقوق یا درصد هزینه کسی که ازینها استفاده میکنه خیلی افراد زیادی نیستند

ریسک بالا برای خریداران مانند هدررفت یعنی باید بیشتر بخری و بیشتر بپردازی

(هرچی)

قراردادهای حقوق انگیزشی

این قراردادها انعام پاداش می دهد اگر پروژه زودتر انجام شود و می تواند شامل جریمه شود اگر کار دیر انجام شود یا فاقد کیفیت باشد

معمولا ریسک کم

 

 

عاقلانه انتخاب کنید

یکی از سخت ترین قسمت های ساخت یک فروشگاه آنلاین عبارت است از کشف چیزی که به صورت آنلاین بفروشید.اغلب شما روی یک چند راهه قرار دارید هر راه شما را به سوپرایز های غیر منتظره هدایت می کند. این می تواند کوتاه باشد یک راه یا یک سفر کاملا به یاد ماندنی.

این درست است در انتخاب محصول درست برای فروش آنلاین. هر خرده فروش آنلاین مشتاق باید تمام مراحل متفاوت قبل از رسیدن نهایی به یک تصمیم را طی کند. همچنان که شما یاد گرفتید با این مقاله ارزیابی هردوی محیط داخلی و خارجی چشم اندازی میدهد برای ایده های محصول.سپس استراتژیک بودن این که کجا این ایده ها را به برنامه های مشخص بیاورید می تواند به شما کمک کند تا دریای گسترده ای از فرصت ها را شناسایی کنید که حیاتی ترین  محصولات آنها را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید.

اما سفر فروشگاه آنلاین شما پایان نخواهد یافت بعد از انتخاب بهترین محصول برای فروش آنلاین این در واقعا اولین گام برای ورود به تلاش های زیاد در ادامه است.

 

ترجمه: الیاس علیپور

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *