به گزارش پی سی مگزین، مجلهی فوربس و اینترنت مگزین در اینجا به بزرگترین روندهای تبلیغات اینترنتی که حتماً باید از آنها در سال ۲۰۱۶ آگاه باشید اشاره میکنیم.
آنطور که به نظر میرسد ۲۰۱۶ سال خیلی خوبی برای بازاریابی آنلاین خواهد بود و پیشبینی میشود که این نوع جدید کسبوکار با این روندها شاهد تغییر و تحولی اساسی باشد:
-
بازاریابی ویدئویی، سلطان بازی خواهد بود.
آگهیهای ویدئویی قطعاً چیز جدیدی نیستند، آنهم با توجه به پلتفرمهای تبلیغاتی مانند فیسبوک که به آگهیدهندگان، گزینههای ویدئویی مختلفی برای انتخاب میدهند. سال ۲۰۱۶ قرار است متفاوت باشد، زیرا گوگل در نهایت دارد با قرار دادن آگهی ویدئویی در SERP یا صفحه نتیجه موتور جستجو کنار میآید. این نشانهای است که کاربران نسبت به گذشته بیشتر پذیرای تبلیغات ویدئویی به صورت آنلاین هستند و در صورت ادامهی این روند، انتظار میرود که شاهد گونههای بیشتری از تبلیغات ویدئویی باشیم که در مکان هایی که انتظار نمیرود ظاهر شوند و حالا که گوگل، مالکیت یوتیوب را هم به عهده دارد این امکانات، در عمل با محدودیتی مواجه نیستند.
-
جستجوگر اپلیکشن این صنعت را منفجر خواهد کرد.
گوگل مدتی است که جستجوگر اپلیکیشن را طراحی کرده است اما از آنجایی که امکانات رتبه گذاری برای اپلیکیشنها روز به روز پیچیدهتر میشود سال ۲۰۱۶ سالی خواهد بود که مالکان کسب وکار، بیش از گذشته به مزیتهای قابل رؤیت بودن آنلاین یک اپلیکیشن خاص پی خواهند برد. شکی نیست که سایتی که با موبایل بهینه شده، نقش اعجابآوری در اینکه به چشم جمعیت همیشه سیار، خوش بیاید ایفا میکند، اما به زودی این اپلیکیشنها هستند که جای آنها را میگیرند. اپلیکیشنها میتوانند همه کارهایی را که سایت اینترنتی میکند انجام دهند به استثنای شیوههایی که مستقیمتر، متعارفتر و دسترس پذیرتر هستند. ما هنوز چندین سال از اینکه ایلیکیشنها به عنوان یک واسطه، جایگزین وبسایتها شوند فاصله داریم اما سال ۲۰۱۶ سالی اساسی در اقتباس اپلیکیشن از چشم اندازهای مالکان کسب وکار خواهد بود.
-
دسکتاپ به نفع موبایل کنار خواهد رفت.
۲۰۱۵ سال بزرگی برای موبایل بود؛ گوگل نه تنها اعلام کرد که ترافیک موبایل بالاخره از ترافیک دسکپتاپ در ۱۰ کشور متفاوت پیشی گرفت، همچنین سالی بود که آنها آپدیت الگوریتم «موبایل گدون» را منتشر کردند تا سایتهایی را که برای موبایل بهینه نشدهاند به تدریج از دور خارج کنند. اما چنین به نظر میرسد که شما مجبور نیستید علاوه بر یک نسخه موبایل، یک سایت دسکتاپ بهینه شده هم داشته باشید؛ بر اساس گوگل، سایتی که تنها مجهز به موبایل است و هیچ همتای دسکتاپی ندارد کاملاً قابل قبول است. این به تنهایی برای پایین راندن ترافیک دسکتاپ کافی نخواهد بود اما واضح است که خود گوگل، طرفدار کیست؛ آنها روی این حساب میکنند که ترافیک دسکپتاپ به تدریج تحلیل رود، به این معنا که پول هوشمند، به بازاریابی آنلاین متمرکز با موبایل متکی شود.
-
استفاده از دستیارهای دیجیتال (Digital Assistants ) عادی خواهد شد.
بهینه سازی موتور جستجو (سئو) و پرداخت به ازای کلیک (پی پی سی) دو راهبرد بسیار محبوب برای این هستند که هزاران بازدیدکنندهی که قبلاً شناختی از سایت شما نداشتند، آن را ببینند. اما رشد دستیارهای دیجیتال دارد به نوع جدیدی از بهینهسازی منجر میشود. دستیاران دیجیتال مانند نرم افزار سیری و مایکروسافت کورتانا (Siri and Cortana ) از موتورهای جستجوی سنتی استفاده میکنند اما تنها وقتی که نیاز به پیدا کردن اطلاعات ضروری باشد. نکته ی کلیدی برای بهینه سازی در این قالب جدید حاصل کردن این اطمینان است که به جای آنکه تلاش کنید مردم را به طور خاص به سایتتان هدایت کنید کاری کنید که اطلاعات کاری شما به آسانی برای این دستیاران قابل دسترس باشد.
-
واقعیت مجازی ظهور خواهد کرد.
تعداد زیادی ابزار متفاوت برای واقعیت مجازی وجود دارند که قرار است در چند سال آینده منتشر شوند، بعضی از آنها برای اپلیکیشنهای خاصی مانند ویدئو گیمها اختصاص یافته اند و سایرین برای کاربرد عمومی در دسترس خواهند بود. آکیولوس ریفت که یک نمایشگر هدبند واقعیت مجازی است و یکی از جدیدترین وسایل واقعیت مجازی است قرار است ) Oculus Rift, arguably the most hyped VR device ( در سه ماههی اول سال ۲۰۱۶ منتشر شود. آکیولوس ریفت و دیگر وسایل واقعیت مجازی یک مدیوم به کلی جدید برای تبلیغات آنلاین معرفی خواهند کرد، آن هم با ادغام با پلتفرمهای رسانههای اجتماعی عامه پسند، کانالهای ویدئویی و حتی اشکالی از پیام رسانی مستقیم. همیشه یک احتمال وجود دارد که واقعیت مجازی مانند چیزی که ناگهان مد روز میشود از تب و تاب بیفتد اما میلیارد دلار اعتبار بلاتکلیف مانده است که میشود به گونه دیگری شرط بندی شوند.
-
تکنولوژی پوشیدنی رشد خواهد کرد.
بدون دیدگاه