پیوند زنجیره‌ای محتوا

پیوند زنجیره‌ای محتوا


 پیوند زنجیره‌ای محتوا

مراحل مختلفی وجود دارد که یک مشتری ایده آل در تماس با برند شما از آن‌ها عبور می‌کند.

مسیر معمول یک مشتری ایده آل بدین صورت است:

غریبه > خواننده تصادفی >  مشترک > مشترک درگیر >  مشتری > طرفدار برند

 پیوند زنجیره‌ای محتوا
پیوند زنجیره‌ای محتوا

اگر دقت کنید، می‌بینید که این مراحل به خوبی با چارچوب تماس 5P همسو می‌شوند.

مشتریان فعلی که شما را می‌شناسند، دوست دارند و به شما اعتماد دارند، رابطه متفاوتی با شما نسبت به مشترک جدیدی دارند که هنوز شما را نمی‌شناسد.

تطبیق دادن محتوای مناسب با مرحله‌ای که مخاطب شما در آن قرار دارد، برای کمک به حرکت او در جهت پیشرفت بسیار حیاتی است.

بیایید به محتوای مختلفی که برای ایجاد بزرگ‌ترین امتیاز در هر نقطه لمس نیاز دارید، نگاه بیاندازیم.

نقطه قبل از تماس

محتوایی که در این مرحله ایجاد خواهید کرد، مربوط به قابل رؤیت شدن است. ما در بخش 1 در مورد ایجاد شناخت – علاقه – اعتماد، صحبت کردیم. اینجا جایی است که شما محتوا ایجاد کرده و در فعالیت‌هایی مشارکت می‌کنید که افراد را به سمت سایت شما سوق می‌دهند.

در اینجا شخص هیچ سرنخی در مورد شما ندارد، بنابراین شما باید خود و محتوای خود را از طریق کانال‌های خارجی مانند پست‌های مهمان، پادکست‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید. عنوان شما و اقدام به عملی که در بیوگرافی نویسنده یا زمینه پادکست قرار می‌دهید، وعده‌هایی از نوع محتوایی هستند که در صورت کلیک می‌توانند انتظار داشته باشد. اگر به این وعده‌ها عمل کنید، خواننده شما آماده برداشتن گام بعدی خواهد بود.

اولین نقطه تماس

اینجاست که یک خواننده تصادفی آماده تبدیل شدن به یک مشترک است. اما شما باید آن‌ها را به مشترک شدن دعوت کنید. این همان جایی است که شما یک آهنربای هدایتی قانع کننده یا یک مشوق پیشنهاد می‌دهید. سایت شما همچنین باید برای تبدیل خواننده تصادفی به یک مشترک، بهینه و آماده باشد.

نقطه تماس محوری

در اینجا شما محتوا ایجاد می‌کنید تا به آن‌ها نگاهی عمیق‌تر به ارزش‌ها و آموزه‌های خود بدهید. این جایی است که شما آن‌ها را از طریق ایمیل و تکرار، پرورش می‌دهید.

محتوایی که من در نقطه تماس محوری خود به اشتراک می‌گذارم، متمایز از محتوایی است که در وبلاگ خود دارم. اگرچه پست‌های وبلاگ من “راهکارها و ترفندها” را پوشش می‌دهد، اما محتوای ایمیل من استراتژی‌هایی را به اشتراک می‌گذارد که قابل تأمل هستند و نگاهی اجمالی به عملکرد کسب و کار من دارند.

این کار عمدی است.

مشترک، یک فرد خاص است، زیرا در روابط عمیق‌تری با شما است و اگر او را به درستی پرورش دهید، به خریدار تبدیل می‌شود. محتوا در اینجا پتانسیل تبدیل کردن را دارد، اما فقط در صورتی که امکانش را فراهم کنید. ما در بخش 3 در مورد چگونگی استفاده از بازاریابی ایمیلی برای پرورش مشتریان تکراری و هواداران وفادار و متعصب صحبت خواهیم داد.

نقطه تماس اصلی

اکنون که مشترکین را درگیر خود کرده‌اید، چه نوع محتوایی آن‌ها را به مشتری شدن ترغیب می‌کند؟ محتوای اصلی باید مشتری ایده آل شما را در سفر خریدار تشویق و هدایت کند.

اکثر مشتریان ایده آل شما در یکی از این پنج دسته قرار می‌گیرند:

دسته 1: آن‌ها هیچ تصوری از مشکلی که محصول یا خدمات شما حل می‌کند، ندارند.

دسته 2: آن‌ها به تدریج نسبت به مشکلی که محصول یا خدمات شما حل می‌کند آگاه می‌شوند، اما هنوز سؤالات زیادی دارند. شما توجه آن‌ها را جلب کرده‌اید و آن‌ها شروع به اعتماد به شما می‌کنند.

دسته 3: آن‌ها از مشکلی که محصول یا خدمات شما حل می‌کند آگاه هستند. آن‌ها به شما اعتماد دارند و محتوای شما را دوست دارند. آن‌ها اغلب احساس می‌کنند که این محصول برای آن‌ها مناسب است، اما کاملاً آماده خرید نیستند.

دسته 4: آن‌ها آماده خرید هستند، اما سؤالاتی دارند.

دسته 5: آن‌ها خرید کرده‌اند، و منتظر ارائه چیزهای بهتری از طرف شما هستند.

شما می‌خواهید افراد را از دسته 1 به دسته 5 منتقل کنید. همچنین قرار است از طریق توانمندسازی و آموزش، با مشتری ایده آل خود ارتباط برقرار کنید تا آن‌ها به راه حل شما نزدیک شوند. نقش شما این است که زمانی که آن‌ها آماده خرید هستند، در ذهنشان باشید.

به همین دلیل ایجاد یک مجموعه محتوا پیرامون محصولات مهم است، زیرا محتواهای مختلف در هر مرحله، خوانندگان مختلفی را جذب خود خواهد کرد.

بیایید با یک مثال واقعی، نگاهی به نحوه عملی سازی این موضوع بیاندازیم.

من به شما نشان خواهم داد که چگونه محتوا را با برنامه “Product in” ساختم. هر یک از این محتواهای پیشنهادی می‌تواند یک پست وبلاگ، ویدیو، ایمیل یا هر نوع محتوای دیگر باشد. این فرآیندی است که من در کتاب برنامه یک ساعته تولید محتوای خود با جزئیات بیشتر در مورد آن صحبت کرده‌ام.

مشکل اصلی که برنامه آن را حل می‌کند: تحمل فشار بیش از حد از ایجاد دوره. ترس از اینکه محصول دیجیتال فروش نخواهد رفت.

وعده پیشنهاد: ایجاد یک محصول دیجیتال کوچک که در 7 روز فروخته می‌شود.

افراد پیش از خرید محصول شما باید از چه چیزی مطلع شوند؟

اگر آن‌ها در وهله اول از وجود مشکل بی خبرند، از راه حل شما قدردانی نخواهند کرد. ممکن است بعضی‌ها آگاه باشند و بعضی دیگر هم ناآگاه باشند.

شما باید آگاهی از مشکل اصلی را افزایش دهید تا آن‌ها مشکل را تشخیص دهند.

این‌ها مواردی هستند که ممکن است ذهن مخاطبان شما را درگیر کرده باشند:

l این فکر که اولین محصولشان باید یک دوره آموزشی باشد

l دست کم گرفتن پتانسیل درآمدزایی محصولات کوچک

l این فکر که ایجاد محصول یک کار دردناک و طولانی‌مدت است

چه محتوایی توجه مشتری ایده آل شما را جلب می‌کند؟ اینجاست که شما نسبت به مشکلی که باید حل شود آگاهی می‌دهید :

l 13 عاملی که باعث از بین رفتن فروش محصول شما می‌شود

l اشتباهاتی که من در راه اندازی محصولات دیجیتالی مرتکب شدم

l چرا دوره شما فروش را از بین می‌برد

آنچه باعث افزایش علاقه به راه‌حل شما می‌شود:

l 33 موردی که هیچکس درباره راه اندازی و ایجاد یک محصول به شما نمی‌گوید

l فرآیند 7 مرحله‌ای برای ایجاد یک محصول دیجیتال در 7 روز

l 7 محصولی که دوره نیستند و می‌توانید ایجاد کنید

l چه زمانی بازاریابی برای محصول شما آغاز می‌شود؟

آنچه میل به راه‌حل شما را افزایش می‌دهد:

l چگونه محصولی ایجاد و راه اندازی کنید که هر بار به فروش برود

هر یک از این محتواها بر اساس محتوای قبلی ساخته شده‌اند و به جمع آوری مطالب پیرامون پیشنهاد کمک می‌کند. این محتواها یک تصویر واضح‌تر از پیشنهاد شما و آنچه انجام می‌دهید را در اختیار خریدار بالقوه قرار می‌دهند، و پیشنهادات شما را در طول فرآیند خرید پشتیبانی می‌کنند.

نقطه بعد از تماس

پس از اینکه آن‌ها از شما خرید کردند، چگونه می‌توانید با محتوای پس از خرید از آن‌ها حمایت کنید؟ نوع محتوای پس از خرید می‌تواند استقبال از خریداران، یک گروه فیسبوک، تماس‌های زنده، کارگاه‌های مخصوص خریداران، و غیره باشد.

اکنون از خود بپرسید که محتوای شما در کجا ناقص و ناکافی است. محتوای شما در کدام نقطه – قبل، اولین، محوری، اصلی، و بعد- ناکافی است؟ زیرا اگر در هر مرحله محتوایی ناقص و ناکافی داشته باشید، فرصت را از دست می‌دهید و قادر نخواهید بود خوانندگان را در طول سفر خود جلب کرده و آن‌ها را به یک طرفدار و مشتری برند تبدیل کنید.

 

ادامه دارد …

 

منبع: کتاب 100 مشتری اول

کتاب 100 مشتری اول
کتاب 100 مشتری اول

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *