IGTV چیست و چگونه میتوان آن را تنظیم کرد؟
اینستاگرام در 20 ژوئن 2018، Instagram TV) IGTV) را برای مشاهده و به اشتراکگذاری فیلمهای با حالت عمودی راه اندازی کرد. در حالی که شما میتوانید IGTV را با اپلیکیشنهای مخصوص دانلود کنید، تمام محتوای IGTV را در برنامه اینستاگرام مشاهده کنید، بنابراین همه کاربران اینستاگرام دسترسی فوری دارند، که یک حرکت هوشمندانه بود. شما میتوانید اپلیکیشنهای IGTV را برای iPhone درStore App و برای Android در Google Play دانلود کنید (شکل 5-3).
شکل 5-3. اپلیکیشن IGTV
مشخصات ویدیو IGTV
■ فرمت ویدئو: MP4.
■ نسبت ابعاد: حداقل 4: 5 تا حداکثر 9:16.
■ مدت زمان. اکانتهای کوچکتر، 15 ثانیه تا 10 دقیقه. اکانتهای بزرگتر و تأیید شده، 15 ثانیه تا 60 دقیقه.
■ جهت: عمودی (به خصوص پرتره). اخیراً به صورت افقی هم امکان پذیر است (مترجم).
■ اندازه. 650 مگابایت برای فیلمهای کمتر از 10 دقیقه و 3.6 گیگابایت برای فیلمها تا 60 دقیقه.
■ فیلمها. باید حداقل نرخ 30 فریم در ثانیه داشته باشند و با حداقل رزولوشن 720 پیکسل.
چگونه کانال IGTV ایجاد کنم؟
از برنامه اینستاگرام، روی نماد تلویزیون در گوشه بالا سمت راست صفحه اصلی ضربه بزنید، یا برنامه IGTV را از فروشگاه App یا Google Play دانلود کنید. سپس برای تنظیمات و “ایجاد کانال” روی علامت چرخ دنده ضربه بزنید و دستورالعملها را دنبال کنید. شما با کامپیوتر میتوانید از www.instagram.com بازدید کنید و به پروفایل خود بروید و روی IGTV ضربه بزنید یا روی آن کلیک کنید. روی “شروع کنید” (Get Started) کلیک کنید و دستورات روی صفحه را دنبال کنید.
چگونه میتوانم فیلمها را به IGTV اضافه کنم؟
از برنامه اینستاگرام و یا برنامهIGTV . برای اضافه کردن ویدیو به IGTV از اینستاگرام، از IGTV خود در صفحه اصلی خود روی علامت IGTV کلیک کنید و سپس برای مشاهده کانال خود میتوانید روی تصویر پروفایل خود کلیک کنید. سپس علامت + را برای انتخاب یک ویدیو ضربه بزنید. عکس برای پوشش، و نيز عنوان و توضیحات را اضافه کنید. روی «post» کلیک کنید.
از کامپیوتر. وارد حساب اینستاگرام خود شوید، www.instagram.com/[username]. روی “IGTV” کلیک کنید، سپس روی “آپلود” کلیک کنید. علامت پلاس را کلیک کنید تا ویدیو را اضافه کنید یا آن را بکشید و رها کنید. عکس برای پوشش، عنوان و توضیحات را اضافه کنید. (نگاه کنید به شکل 6-3.)
شکل 6-3. اضافه کردن یک ویدئو به IGTV از طریق کامپیوتر
با چه فرمتی باید IGTV درست کنم؟
بزرگترین چالشی که ما به عنوان بازاریابان با آن روبرو هستیم این است که تصمیم بگیریم که کدام یک از فرمتهای تصویربرداری استفاده شود. تنها پاسخ درست این است که تصمیم بگیرید در کجا میخواهید محتوا نمایش داده شود و سپس برای آن برنامهریزی کنید. ویدئو عمودی به صورت سنتی برای قطعات کوچکتر از چند دقیقه تولید شده است، در حالی که ویدئو افقی به طور سنتی برای محتواهایی با مدت بیشتر استفاده شده است. گذشت زمان ثابت خواهد کرد که آیا این فرمول درست یا نادرست است
از آنجا که IGTV نیازمند فیلمهایی است که عمودی هستند و YouTube و Facebook
هر دو اکنون به طور خودکار تشخیص و سازگاری با فرمت عمودی برای بینندگان خود را در برنامههای تلفن همراه خود دارند، به نظر میرسد که انتقال به ویدئو عمودی به خوبی در حال انجام است. در واقع، Mashable سال 2017 اعلام کرد: “ویدئو سال عمودی است”. این باعث میشود که مصرف ویدیو بیشتر بر روی گوشیهای هوشمند انجام شود، بازاریابان هوشمند کار خود را برای این فرمت بهینهسازی میکنند.
به عنوان یک بازاریاب، این بدان معنی است که شما میتوانید در حالت عمودی بر روی گوشی خود عکس بگیرید و در تمامی شبکههای اجتماعی موبایلی نمایش داده میشود. این دیگر “اشتباه” یا یک اشتباه معمولی به نظر نمیرسد. این خبر خوبی است احتمالاً این فیلمها در نسخههای دسکتاپ به خوبی نمایش داده میشود.
آیا این تغییر در حال نزول است؟ خوب، سه مسئله آشکار وجود دارد. شما باید تصمیم بگیرید که بهترین راه برای حرکت با این امکانات جدید کدام است.
اول، اکنون باید در مورد نحوه ایجاد ویدیو با هر دو فرمت در ذهن خود فکر کنید. جهت افقی هنوز هم برای صفحه نمایش کامپیوتر و تماشای تلویزیون مطلوب است، در حالی که جهت عمودی برای گوشیهای هوشمند و تبلتها بهینه خواهند بود. اگر با تصویربردارها یا آژانسهای فیلم برداری کار میکنید، لازم است که فرمت و استفاده مورد نظر خود را مشخص کنید – و آنها باید تهیه فیلم را طبق آن تنظیم کنند.
دوم، سبک ایجاد ویدئو برای حالت عمودی و افقی متفاوت است. شما باید محیط اطراف خود را در نظر بگیرید و محیط فیزیکی که با آن در ارتباط هستید در تصویر نمایش داده میشود. به طور کلی، ویدیو عمودی به مدتها با فیلمهای ضبط شده کوتاه مدت، مستقل و شخصی ضبط شده از گوشی هوشمند مرتبط بوده است. ارزش تولید آنها کمتر از فیلمهای افقی بود. آیا ادامه خواهد یافت؟ حدس میزنم گذشت زمان مشخص خواهد کرد.
سوم، همه محتوای ویدئوی قدیمی شما احتمالاً در جهت افقی گرفته شده است. ممکن است پول زیادی برای ایجاد این محتوا پرداخت کرده باشید و متاسفانه نمیتوانید هیچ کدام از آن را در IGTV آپلود کنید زیرا آنها در قدیم تولید شدهاند. بنابراین، باید آن را به صورت عمودی ویرایش کنید. وقتی این کار را میکنید، میتوانید کمی با کپی رایتینگ خلاقانه، مطالبی در بالا و زیر ویدیو اضافه کنید. این برای استوریها و IGTV درست است. برای نمونه از یک استوری ویرایش شده، شکل 7-3 را ببینید.
شکل 7-3. خلاقیت کپی رایتر با ویرایش محتوا برای ایجاد تصویر عمودی
آپلود فیلمهای افقی به IGTV
اینستاگرام به آپلود ویدیو عمودی توسط کاربران اهمیت میدهد. اما بسیاری از ویدیوهای حرفهای تهیه شده، افقی میباشند. بنابراین همیشه میتوانید ویدیو را در نرم افزار ویرایش ویدئو خود ادیت کنید، چرخش ابعاد و رندر آن را در جهت عمودی انجام دهید. نسبت ابعاد شما باید 4: 5 تا 9:16 باشد، اما شما میتوانید فایل را با این ابعاد ذخیره کنید، به سادگی آن را چرخانده و آپلود کنید و آن را باز کنید، سپس بینندهها باید تلفن خود را بچرخانند.
به عنوان مثال، GaryVee فیلمهای افقی خود را در IGTV به عنوان ویدیوی عمودی آپلود میکند و در ابتدای فیلم یک پیام کوتاه “تلفن خود را بچرخانید” نمایش میدهد (شکل 8-3).
شکل 9-3. ویدئو افقی با پیام “چرخاندن تلفن”
اکنون که میدانید چگونه پروفایل را تنظیم کنید و مبانی حسابهای بیزینس اینستاگرام را ياد گرفتيد، زمان آن است که به تأکید بر یافتن و جذب قبیله خود برسیم. در فصل بعد، ما نحوه استفاده از هشتگها را برای انجام این کار یاد خواهیم گرفت. سپس ما شروع به اضافه کردن استراتژیهای بازاریابی میکنیم.
ادامه دارد …
برگرفته از کتاب قدرت اینستاگرام
بدون دیدگاه