برای خود جایگاه ایجاد کنید

برای خود جایگاه ایجاد کنید


برای خود جایگاه ایجاد کنید

نمی‌توان در مورد برند صحبت کرد و از رقابت چیزی نگفت. رقیب شما هرکسی است که در همان بازار شما فعالیت می‌کند. این چیزی است که من همیشه به خوانندگانم گفته‌ام:

از تلاش برای بهتر بودن نسبت به رقبا دست بردارید. به این فکر کنید که چگونه می‌توانید جایگاه متفاوتی پیدا کنید.

زیرا وقتی این کار را می‌کنید، رقابت را تقریباً ریشه کن می‌کنید. شناخت دیگر فعالان موجود در بازار خود، به شما کمک می‌کند پیام برندتان را به روشنی بیان کنید.

برندهای آن‌ها چه حس و حالی ایجاد می‌کنند؟

آیا می‌توانید متوجه شوید که آن‌ها می‌خواهند چه کسانی را جذب کنند؟

آن‌ها در تلاش‌اند چه پیام‌هایی را منتقل کنند و چه چیزی پیشنهاد می‌کنند؟

برای یافتن سرنخ، به صفحه اصلی، تصاویر و نوشته‌های آن‌ها نگاه کنید. آیا ویژگی‌های برندی که انتخاب کرده‌اید – برند شما، شخصیت و ویژگی‌های مختلف شما – از رقبای شما متفاوت است؟ آیا می‌توانید قدمی در جهت حل مشکل بردارید یا آن‌ها قبلاً اقدام کرده‌اند؟

مشتری ایده آل شما باید شاهد تفاوت شما با دیگران باشد. و شما با یافتن خلاءهای موجود و تلاش در جهت حل آن‌ها، به او در این امر کمک می‌کنید.

زمانی که این کار را انجام دهید، دیگر هیچ ترسی از این نخواهید داشت که رقیب شما محصولات و یا محتوای مشابه شما داشته باشد. چون می‌دانید که شما بازارهای مختلف و خریدارانی را هدف قرار می‌دهید که چیزهای متفاوتی می‌خواهند.

پس از این که ماهیت برند خود را مشخص کردید و متوجه جایگاه آن نسبت به سایرین در بازار خود شدید، وقت آن است که مزایای آن را بیان کنید. این همان چیزی است که ما آن را ارائه آسانسوری یا بیانیه اصلی جایگاه برند می‌نامیم.

ابتدا با نوشتن 1-3 مزیت اصلی که برند شما به مشتری ایده آل شما ارائه می‌دهد شروع کنید. شما قرار است 1-3 مورد از مهم‌ترین و قانع کننده­ترین مزایایی که باعث جذب و توجه افراد می‌شوند را دنبال کنید.

مشتری ایده آل شما از تجارت با شما چه سودی می‌برد؟

تجارت با شما چه مزایایی دارد؟

شفافیت؟ اعتماد؟ سود بیشتر؟ یا استرس کمتر؟

به عنوان مثال، اگر شما برای والدین دارای کودک نوپا یک درمانگر خواب هستید و خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهید، مزیت اصلی شما این نیست که به کودکان در خواب شبانه کمک کنید.

مزیت اصلی شما این است که به مشتری ایده آل خود (والدین) کمک می‌کنید استرس و تنش کمتری در زمان خواب داشته باشد.

علاوه بر این، پاسخگویی سریع به ایمیل‌ها، یا یک کتاب کار با طراحی زیبا، یک مزیت به حساب نمی‌آیند. این‌ها ویژگی محسوب می‌شوند و همان چیزی هستند که شما می‌فروشید یا ارائه می‌دهید.

یکی از اصلی‌ترین چیزهایی که شما را از سایر کسب و کارها متمایز می‌کند، چیست؟ چه تفاوتی بین شما و آن‌ها در نحوه انجام دادن کارها وجود دارد؟

حال آن را در یک قلاب یا بیانیه اصلی جایگاه برند قرار دهید.

کاری که انجام می‌دهید کسانی که به آن‌ها کمک می‌کنید مزیت شما

من ایده‌های قدرتمند بازاریابی را برای کارآفرینان انفرادی و صاحبان کسب و کارهای کوچک، ساده و در دسترس می‌کنم تا آن‌ها به وضوح بیشتری دست یابند و یک حضور برند آنلاین متمایز داشته باشند.

من به بانوان خلاق یاد می‌دهم که چگونه خانه‌های خود را سازماندهی و مرتب کنند تا از نظر جسمی، خلاقیت و عاطفی فرسوده نشوند. آن‌ها با ادامه این کارها، تعادل احساسی بیشتر و استرس کمتری خواهند داشت.

به بیانیه جایگاه برند خود نگاه کنید.

آیا با سایر فعالان موجود در بازار شما متفاوت است؟

آیا بیشترین کمک را به مشتریان ایده آل شما می‌کند و به متمایز بودن شما منجر می­شود؟

اگر چنین است، شما برنده شده‌اید!

بیانیه جایگاه برند، به همراه ویژگی‌های برندتان، شما را در زمینه متن، تصاویر و لحن شما راهنمایی می‌کند. همچنین وقتی تلاش می‌کنید مخاطب خود را شناخته، دوست داشته باشید و به او اعتماد کنید، بیانیه جایگاه برند به شما کمک می‌کند تا با برند خود ارتباط برقرار کنید.

 

ادامه دارد …

 

منبع: کتاب 100 مشتری اول

کتاب 100 مشتری اول
کتاب 100 مشتری اول

 

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *