شما برای همه نیستید

شما برای همه نیستید


شما برای همه نیستید

شما محصولات خود را به همه نمی‌فروشید. هر چند که در انجام این کار آزاد هستید.

شما قرار نیست تمام افراد را جذب خود کنید، بلکه وقت و منابع خود را فقط صرف جذب مشتری ایده آل خود می‌کنید.

این شخص کسی است که دوست دارید با او کار کنید و به او خدمت کنید. اگر شما یک “چهره شاخص” برای برند خود دارید، او همان شخص است. معمولاً این سبک شماست که این افراد را جذب می‌کند.

شما دوست دارید به چه نوع شخصی خدمت کنید؟

چه کسی از آنچه ارائه می‌دهید بیشتر سود می‌برد؟

و دوست دارید چه کسی نماینده مشتری ایده آل برند شما باشد؟

این شخص را تصور کنید و آماده شوید تا در انتهای بخش با جزئیات بیشتر این شخص را ترسیم کنید.

با شناخت این افراد در کسب و کار خود می‌توانید تصمیمات بهتری در مورد پیشنهادات خود بگیرید؛ از جمله، وعده‌ها یا نتایج، نحوه بسته بندی محصول دیجیتال، قیمت گذاری، و همچنین نحوه بیانی که در صفحه فروش خود استفاده می‌کنید.

به یاد داشته باشید این‌ها افرادی هستند که می‌خواهید به طور فعال به آن‌ها بازاریابی کنید و ما از اینجا به بعد از آن‌ها به عنوان مشتری ایده آل شما نام خواهیم برد.

اجازه دهید لحظه‌ای مکث کنیم.

من معمولاً این سؤال را از خود می‌پرسم:

اما اگر بیش از یک نوع مشتری ایده آل داشته باشم چه؟

این که خیلی خوب است.

برندهای بزرگ اغلب به بخش‌های مختلف مشتری بازاریابی می‌کنند – مادران مجرد، زنان سرپرست خانوار، متخصصان تکنولوژی و غیره.

شما به عنوان یک کارآفرین فردی و صاحب یک کسب و کار کوچک، نمی‌توانید بخش‌های مختلف مشتری را هدف قرار دهید. بهتر است حداکثر 1-2 بخش را هدف قرار دهید تا بتوانید روی استفاده از طرز بیان مناسب با مشتری مناسب تمرکز کنید، زیرا هر بخش محرک‌های مختلفی برای ترغیب آن‌ها به خرید ایجاد می‌کند.

اما موضوع این است که ویژگی‌های برند که در مورد آن‌ها صحبت کردیم، باید مشتری ایده آل شما را جذب کند. اگر فکر می‌کنید برند شما محکم و قدرتمند است و مخاطبان هدف شما ظریف و لطیف هستند، پس یا باید در مورد مشتری ایده آل خود تجدید نظر کنید و یا در مورد ویژگی‌های برند خود.

اگر در حال ساخت کسب و کار خود از صفر هستید، می‌توانید برند خود را همزمان با رشد خود شکل دهید. اما اگر مدتی از شروع کسب و کار شما گذشته و هم اکنون مخاطبان کوچک و قابل ملاحظه‌ای دارید، باید بررسی کنید که آیا این مشتری ایده آل، شما را همان طور که می‌خواهید می‌بیند یا نه؟

اگر پاسخ شما به این سؤال منفی است، باید از خود بپرسید که قطع ارتباط کجا اتفاق می‌افتد؟

در صدای شما؟

در تصاویر شما؟

در متن شما؟

سپس برای پر کردن این شکاف اقدام کنید.

تراز مجدد برند به زمان نیاز خواهد داشت. حتی ممکن است افرادی را از دست دهید که همراستا با جهت جدید برند نیستند. اما این بهترین تصمیم برای برند و کسب ‌و کار شما در بلندمدت است.

 

ادامه دارد …

 

منبع: کتاب 100 مشتری اول

کتاب 100 مشتری اول
کتاب 100 مشتری اول

 

ساسان جعفرنیامشاهده نوشته ها

Avatar for ساسان جعفرنیا

مشاور، مجری و مدرس کسب و کار اینترنتی دیجیتال مارکتینگ، فروشگاه اینترنتی، طراحی و بهینه سازی سایت سئو، توسعه دهنده سایت های شرکتی، فروشگاهی، اداری، خبری، آموزش آنلاین، رزرواسیون هتل و تور، اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه بانکی، متخصص در صنعت چاپ و نشر کتاب، تهیه طرح های اقتصادی و توجیهی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *